Zijn er regels voor bbq-en???

Wanneer je erg veel last hebt van de buren, die gemiddeld vier keer in de week bbq-en, en je huis of helemaal doorrookt wordt of je moet de hele zomer alles dicht houden.... hoe pak je dat aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.6K

Antwoorden (7)

Nee, daar zijn geen regels voor en soms is dat helaas. Het valt ook niet te bewijzen dat ze vier keer per week barbecuen. Ik heb dit probleem in de winter wanneer iedereen 'gezellig' zijn open haard aansteekt en mijn slaapkamer wordt omgetoverd in een palingrokerij.

Je zou hoogstens kunnen vragen of ze rekening met je willen houden dmv een windscherm of andere manier van bbq aansteken.
13 jaar geleden
heel vriendelijk vragen of het misschien mogelijk is de bbq zo te plaatsen zodat je er geen last van hebt
ik ben bang je er verder niet veel tegen kunt doen
alleen maar hopen dat het gauw gaat regenen
en word er geen gehoor aangegeven even contact opnemen met de woning bouw misschien hebben hun een oplossing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas zijn bij elke gemeente de regels anders, dus om echt te weten of je iets kunt ondernemen tegen je fikkende buren, moet je de plaatselijke verordening er op na slaan.
Maar voor het zo ver komt zou je kunnen proberen om met ze te praten. Heb je ze al uitgelegd dat je er veel last van hebt? Misschien hebben ze het niet in de gaten. Misschien kun je ze er wel van overtuigen dat een gasbbq veel fijner is, beter voor de gezondheid want minder gecremeerd vlees, goedkoper (want je hoeft niet telkens kolen of briketten te kopen), en veel minder rook geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Er zijn geen regels voor. Het beste kan je met hun bepraten wat er mis gaat. Als hun BBQ sterk rookt oen ze nl iets fout. Een goede BBQ rookt misschien 5 minuten bij het aansteken. Daarna niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt fijn lijkt me dat niet. Jakkes, steeds die smerige lucht van geschroeid vlees..Toch: ik neem aan dat die barbecue alleen 's avonds plaatsvindt. Dus zou je kunnen volstaan met dan sluiten van de ramen.
Verder kun je aan de buren vragen, of ze hun B zover mogelijk
uit jouw buurt willen plaatsen, omdat je er veel last van ondervindt. Er schijnen ook kruiden te bestaan, die de stank
verminderen. Mijn vorige buren strooiden dennennaalden tussen de kolen, en daar viel de stank best mee. Maar .. dat waren erg grote tuinen waar we sowieso al weinig overlast hadden van dat gebarbecue.
Mijn huidige buren barbecuen niet, maar die hebben weer een keffertje. Daar word ik ook nooit gelukkig van in de zomer. Ik heb er al wel eens over geklaagd, maar ze weten niet hoe ze het op moeten lossen (dat ding gaat juist zo te keer als ze niet thuis zijn) en ja, ik neem het dan maar voor lief.
Zucht.. het valt ook niet mee om met zoveel mensen in zo'n piepklein landje te vertoeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer genoeg zijn er geen regels voor. Wat ik doe is het beschaafd en rustig vragen of ze de BBQ verder in de tuin kunnen plaatsen. Word het mij te gortig dan zet ik er de waterslang op.(geintje). Wat je ook kan doe. Ze mogen best hun plezier hebben, maar jij ook. Het is geven en nemen. Dus af en toe als het nodig is geef ik ook, door de volumeknop van de radio te hard aan te zetten. Maak maar een statement.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is 1 regel. Je moet een liedje zingen als je een speklap in de kolen laat vallen..