Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nederlanders kunnen over het algemeen redelijk Vlaams praten, kunnen Vlamingen ook Nederlands praten?

Met Nederlands praten bedoel ik hoe de mensen in Nederland praten...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Vlamingen spreken over het algemeen beter Nederlands dan de Nederlanders dat doen. En het vlaams dat de Nederlanders denken te spreken,is geen vlaams.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nederlanders kunnen helemaal niet goed Vlaams praten, de Vlamingen lachen zich rot als bij 'Paul Jambers' of 'Urbanus' proberen na te doen.
Veel vlamingen kunnen, als ze moeite doen, hun Vlaamse accent verminderen, waardoor ze beter verstaanbaar zijn voor Nederlanders.

Toegevoegd na 6 minuten:
Overigens heb je in Vlaanderen ook nog veel verschillen in het Vlaams. Het Vlaams aan de kust is totaal anders (en voor ons Nederlanders, bijna onverstaanbaar), dan het Vlaams in Limburg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vlamingen spreken vaak zo goed Nederlands dat Nederlanders ze meestal wel kunnen verstaan. Maar ik betwijfel of Nederlanders in staat zijn om Vlaams te spreken. Dat zal je toch echt eerst moeten leren.
(Lees meer...)
Amadea
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Limburg hebben we er geen moeite mee hoor.
Nederlanders kunnen hooguit probéren Vlaams te spreken, door de zachte g i.p.v. de harde g. Vlamingen kunnen, als ze dat al zouden willen, met een harde g spreken, maar ze schamen zich gelukkig niet voor hun eigen accent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vlamingen spreken Nederlands. Misschien met typisch Vlaamse woorden ,zinswendingen en accenten...maar het blijft perfect Nederlands.
Zuid-Nederlands
Of wij Noord Nederlands kunnen.....vaneigens dat...
Maar dat klinkt heel geforceerd onnatuurlijk...is alsof het vanachter uit het keelgat komt.

Klinkt raar misschien ,maar in Amsterdam kan ik me beter uitdrukken in het Engels
Als ik zuid-Nederlands praat word ik heel vlug verkeerd begrepen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing