Wat is dit voor ´ervaring´ ( zie uitleg ) ?

Ik zit alleen in de huiskamer en even worden mijn ogen naar de bank toe getrokken. Daar zie ik in het tijdsbestek van ongeveer 1 seconde iemand met opgetrokken benen en hoofd op het kussen liggen. Dit was een soort transparant beeld . Zeg maar een beeld wat zich aan het vormen was ( 20 % van hoe je gewoonlijk iets ziet). Hierbij kreeg ik direct kippenvel en voelde mij niet op mijn gemak.
Door weer naar die plek te kijken krijg ik wel direct kippenvel ( rillingen ) maar zie niet dat beeld van wat ik zojuist even zag.Op het moment dat ik naar deze plek ga staren treed de rilling op.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Je was vast nog niet goed wakker, en nu zit je jezelf bang te maken.
Geesten bestaan niet. Wel hallucinaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan blijft de door Ineke geopperde hallucinatie over. Ben het daar mee eens,maar meerde Gvers zo als te verwachten niet. Daarom van die kant ook geen reacties.
Cryofiel
13 jaar geleden
Kan veel meer zijn dan een hallucinatie. De waarnemingspsychologie is een behoorlijk breed vakgebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor dit antwoord.
Cryofiel
13 jaar geleden
De stand is op dit moment 8 plusjes en 8 minnetjes. Ik sta er toch elke keer weer van te kijken hoe snel geestgelovers op hun teentjes zijn getrapt. Steeds opnieuw. Mijn indruk van wat je op GV steeds ziet gebeuren:
--  Als een geestgelover zegt dat er geesten in het spel zijn, reageert een niet-gelover daar ofwel helemaal niet op, ofwel met een nette reactie, waarin dan wordt gevraagd om toelichting, of waarin wat extra informatie wordt gegeven. Gewoon fatsoenlijk, door het gesprek aan te gaan.
--  Als een niet-gelover zegt dat er geen geesten in het spel zijn, reageren de geestgelovers daarop door minnetjes uit te delen. Vanuit de anonimiteit wordt de boodschapper gestraft. Zou het echt zo zitten, of ben ik nu te negatief?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus kan de conclusie zijn: Alle geestgelovers (op een enkele uitzondering na) zijn zijn niet alleen lichtgelovig,maar ook nog eens laf? Eigenlijk zijn alle minnaars (weer op die enkele uitzondering na ) laf, want hoe vaak zie je nu een argumentatie bij een min?
M.i. ben je niet negatief,maar realistisch! Ik denk,dat de mogelijkheid om anoniem negatief te zijn mensen die zelf geen oordeel hebben aantrekt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik ben het niet eens met je laatste zin. Ik denk dat die mensen waar het hier om gaat (dat zijn overigens beslist NIET alle geestgelovers!), wel degelijk een oordeel hebben - helaas. Hun probleem is dat ze weliswaar wel een oordeel hebben, maar dat ze geen argumenten hebben. Hen rest slechts slaan. De virtuele vorm van slaan is minnetjes uitdelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op mijn beurt ben ik het niet eens met jouw laatste zin. Als je je dan toch een oordeel kunt vormen,zal het toch niet zo moeilijk zijn die onder woorden te brengen? Of is het het stiekeme, dat ze aantrekt?
Cryofiel
13 jaar geleden
Mijn *indruk* is, dat veel mensen denken: "Ik ben het er gewoon niet mee eens!", maar geen idee hebben waaróm ze het er niet mee eens zijn. In de trant van "Geesten bestaan, dat is nu eenmaal zo!" Maar goed, meer dan een indruk is dat niet. Misschien is die indruk wel verkeerd. (Plus natuurlijk dat niet iedere geestgelover zo min is.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen geloofden in de "witte wieven"" tot ze ontdekten dat het optrekkende nevel was. Het moeilijke is dat onze hersenen soms oncontroleerbare waarnemingen doen. Je kan in halfslaap zijn, of psychotisch of wanen hebben. Of hallucineren. Oude mensen zijn er soms heilig van overtuigd dat er een hond in de kamer zit.
Die wanen etc kunnen waarde voor iemand hebben. Net zoals peuren in het onderbewustzijn, wat Freud cs deden, ook waarde kan hebben. Maar wij zijn gewone aardse wezens en we leven met gewone aardse wezens, beide benen op de grond. Heel simpel gezegd: met de geesten van een ander heb ik niks te maken.
Klinkt alsof je aan het wegdromen was en je in je slaap dingen 'gezien' hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit mijn sceptische optiek:

Je hebt iets gezien vanuit je ooghoeken en hebt daar in je hoofd een plaatje bij gemaakt. Dat was een kippenvelmoment. De menselijke geest is heel goed in dingen zien waar ze niet zijn en er vervolgens een heel plaatje bij creeren. Daar hoef je helemaal geen fantast voor te zijn; we gebruiken deze eigenschap van onze hersenen dagelijks honderden keren (door b.v. aan een half woord genoeg te hebben, door bij het lezen de helft van de woorden over te slaan, door mensen vanuit de verte te herkennen en zovoorts). Supernuttig, maar soms zit jeo ook fout.

Nu ben je jezelf bewust aan het inprenten dat er echt wat geweest is en ga je bewust ervaringen opzoeken door weer naar die plek te gaan staren en je dan heel hard af te vragen wat je voelt. Nogal wiedes dat je dan de rillingen krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je een vorm van een entiteit hebt gezien.
Daarvan kan je zeker kippenvel krijgen en het gevoel hebben alsof je haren overeind komen te staan.

Dat je dan ook nog een beeld kunt zien, zal niet veel je kunnen nadoen.

Heb jij al eens vaker zoiets meegemaakt? Misschien toen je klein was?

Dat je je niet op je gemak voelde kan twee dingen betekenen. Namelijk het is de eerste ervaring en je bent bang voor die ervaring. Of die entiteit is een negatieve entiteit en je lichaam voelt dit aan en gaat op scherp staan. In een waakzame toestand.

Het gevoel wat je krijgt bij zo een ervaring is heel belangrijk. Dit zou je moeten leiden of je weg zou moeten gaan of dat je contact kunt gaan zoeken met de entiteit.

Als je niet weg kunt, dan kan je als bescherming de gehele ruimte gaan vullen met jouw energie. Zeg dan dat er alleen plaats is voor jouw, stuur die entiteit maar weg. Wees niet bang en sta krachtig in je eigen energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je een bijzondere ervaring gehad .
Dan heb je waarschijnlijk je eigen geleidegids gezien of een van je overleden familie die jou een bezoekje heeft gebracht .
Als mensen sterk in hun schoenen staan en er open voor staan dan kan dit gebeuren .
Wees blij dat je dit hebt mogen meemaken .
En koester dit gebeuren .
Het is liefde wat jij altijd hebt gegeven en wat je nu terug krijgt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klinkt alsof je een geest verschijning hebt gezien.
Een overleden persoon, bedoel ik dan.
Dan is het iets uit het verleden...iemand die daar heeft gewoond of iemand uit jouw verleden.
Maar het zou ook nog een visioen kunnen zijn...dus dat je het nu al mocht zien...maar dat het nog moet gebeuren in de toekomende tijd. Dus vanaf dat moment tot...wanneer het gebeurt. Als het goed is...krijg je een koud gevoel.
Dat kan ook een koude wind zijn...die langs je heen gaat.
Dat kan je voelen. Ook al staat er geen raam open...deze koude wind...is van de geesten. Die brengen zij met zich mee. Daar het ook heel erg koud is in de wolken waarschijnlijk. Niet bang zijn...ze zal je niets doen.
Het zou ook nog kunnen dat jij...een medium bent...zonder dat je dat wist van jezelf.
En is dit je eerste ervaring op het spirituele gebied.
Prachtig...zo'n beeld...en hoe je het beschrijft...ook prachtig.
Ik weet niet of je meer vreemde, misschien onverklaarbaar lijkende ervaringen hebt gehad als deze....heel bijzonder.
Ken je de persoon die je zag? Man of vrouw?Zag je kleuren? Een gezicht? Welke uitdrukking stond daar op?
Hoe oud? Lichaams vorm?

Kijk er rustig naar...en praat tegen haar hardop. Zoals je tegen een levende praat. De geesten kunnen ons zien, horen en aanraken. Al weten de meeste mensen dat waarschijnlijk niet. De geesten praten terug via gedachten.
Zij denken dan iets terug naar jouw hoofd.
Dan moet je leren herkennen...en onderscheiden...wat jouw gedachten zijn ...en wat NIET jouw gedachten zijn.
Nogmaals niet bang zijn...het is goed.
Er is een reden voor dit bezoek en meestal kom je er pas later...of veel later pas achter waarom dat dan was.
Geduld..en succes wens ik je. Leer ervan.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je niet via gedachten overdracht kunt communiceren met ze...dan zullen ze het op een andere manier kenbaar maken...dat ze er zijn. Computer uit zetten....Computer laten defragmenteren...Tv uitzetten...Lichten aan doen...en dan weer uit en aan...Wasknijpers van het rek laten vallen of springen ( Dat doet mijn geleide gids)...Aan je neus kriebelen als je met je handen in het afwas sop staat...Dingen verstoppen op een andere plek...
Een houten nagelborsteltje uit elkaar laten springen in hele kleine stukjes.....Een plastic nagelborsteltje uit elkaar laten springen in hele kleine stukjes...Glas laten breken...
Enzovoort....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het een vorm van dagdromen in "beeld" is. misschien een herinnering die zich aan je opdringt.
kennelijk ga je er zo in op dat het beeld levensecht is. daarom schrik je, maar ik denk neit dat je je zorgen hoeft te maken.