Wat is dit voor ´ervaring´ ( zie uitleg ) ?

Ik zit alleen in de huiskamer en even worden mijn ogen naar de bank toe getrokken. Daar zie ik in het tijdsbestek van ongeveer 1 seconde iemand met opgetrokken benen en hoofd op het kussen liggen. Dit was een soort transparant beeld . Zeg maar een beeld wat zich aan het vormen was ( 20 % van hoe je gewoonlijk iets ziet). Hierbij kreeg ik direct kippenvel en voelde mij niet op mijn gemak.
Door weer naar die plek te kijken krijg ik wel direct kippenvel ( rillingen ) maar zie niet dat beeld van wat ik zojuist even zag.Op het moment dat ik naar deze plek ga staren treed de rilling op.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit KAN onder een 'buitenzintuiglijke waarneming' gaan. Sommige mensen hebben nu eenmaal deze "openheid" of zijn hier gevoelig voor. Als je verder evenwichtig en goed in je vel zit, geen drugs/drank of medicijnen gebruikt die dergelijke situaties kunnen beïnvloeden, en dit voorval je ook niet te veel of te lang uit "je loodje trekt" , lijkt me dit onschuldig ;) Jammer genoeg heeft de wetenschap dergelijke 'waarnemingen' nog nooit kunnen verklaren. Elders op deze site kan je dit stevig onderbouwd lezen mbt vergelijkbare waarnemingen of ervaringen ;) Zelf heb ik ooit ook wel iets vergelijkbaars meegemaakt! Veel dingen zijn ook voor mij nog onverklaarbaar, maar hier valt heel goed en prettig mee te leven, en velen met mij :) Zo was ik eens op bezoek voor het eerst in Amsterdam en leverde daar mijn PC af voor reparatie. Dit was gewoon aan huis. De zoon des huizes nam mijn PC aan en zei: ga maar ergens zitten en wil je koffie? Zo keek ik naar de bank en 3 stoelen, en toen ik naar 1 van de 2 "alleenstaande" stoelen keek en op de stoel wilde zitten met wat hogere zitting? Tja ineens 'zag ik daarop al iemand zitten als het ware'! Ook half transparant, vrouwspersoon, beetje semi-chique type, met opmerkelijke details (nu vergeten, kan ik evt navragen) die ze me in een flits ook toonde. Ze 'duidde' me, en dit niet via mijn gewone gehoor, dat ik welkom was, maar ze me liever op die andere zitplaatsen zag zitten haha! Ach mij best, zou ook snel weggaan weer en ging op die andere stoel zitten (toegegeven dat ik meestal dan dit negeer en juist wel op die bepaalde plek ga zitten) Ze kwam (ik hield wijselijk mijn mond in deze "zakelijke omgeving" ) nog 2 x kort "in beeld". Ze gaf me aan dat ik haar dochter en kleinzoon heel blij maakte met iets dat ik meegenomen had als extra dank. Tijd later en PC was al klaar enz, heb ik aan kleinzoon deze ervaring (met risico van "spot" en einde vriendschap) verteld.. Met ook alle details en warempel: alles bleek te kloppen! Stoeltje was als enige qua inboedel nog van oma geweest en 'haar vaste plek'. Kennelijk en mede door dat extra (familie) kado dat ik meenam "heb ik haar 'energie' oid aangetrokken"? Voor de rest schijn ik vrij normaal te zijn, niet bekend met psychische stoornissen of humaan afwijkend gedrag, gebruik ook geen drugs/drank, opgegroeid in gezin waarin wetenschap en nuchterheid hoogtij vierden, en grotendeels dit leven goed overweg kan met mensen/relaties, leuke banen gehad etc :)

Je was vast nog niet goed wakker, en nu zit je jezelf bang te maken. Geesten bestaan niet. Wel hallucinaties.

Klinkt alsof je aan het wegdromen was en je in je slaap dingen 'gezien' hebt.

Vanuit mijn sceptische optiek: Je hebt iets gezien vanuit je ooghoeken en hebt daar in je hoofd een plaatje bij gemaakt. Dat was een kippenvelmoment. De menselijke geest is heel goed in dingen zien waar ze niet zijn en er vervolgens een heel plaatje bij creeren. Daar hoef je helemaal geen fantast voor te zijn; we gebruiken deze eigenschap van onze hersenen dagelijks honderden keren (door b.v. aan een half woord genoeg te hebben, door bij het lezen de helft van de woorden over te slaan, door mensen vanuit de verte te herkennen en zovoorts). Supernuttig, maar soms zit jeo ook fout. Nu ben je jezelf bewust aan het inprenten dat er echt wat geweest is en ga je bewust ervaringen opzoeken door weer naar die plek te gaan staren en je dan heel hard af te vragen wat je voelt. Nogal wiedes dat je dan de rillingen krijgt.

Ik denk dat je een vorm van een entiteit hebt gezien. Daarvan kan je zeker kippenvel krijgen en het gevoel hebben alsof je haren overeind komen te staan. Dat je dan ook nog een beeld kunt zien, zal niet veel je kunnen nadoen. Heb jij al eens vaker zoiets meegemaakt? Misschien toen je klein was? Dat je je niet op je gemak voelde kan twee dingen betekenen. Namelijk het is de eerste ervaring en je bent bang voor die ervaring. Of die entiteit is een negatieve entiteit en je lichaam voelt dit aan en gaat op scherp staan. In een waakzame toestand. Het gevoel wat je krijgt bij zo een ervaring is heel belangrijk. Dit zou je moeten leiden of je weg zou moeten gaan of dat je contact kunt gaan zoeken met de entiteit. Als je niet weg kunt, dan kan je als bescherming de gehele ruimte gaan vullen met jouw energie. Zeg dan dat er alleen plaats is voor jouw, stuur die entiteit maar weg. Wees niet bang en sta krachtig in je eigen energie.

Dan heb je een bijzondere ervaring gehad . Dan heb je waarschijnlijk je eigen geleidegids gezien of een van je overleden familie die jou een bezoekje heeft gebracht . Als mensen sterk in hun schoenen staan en er open voor staan dan kan dit gebeuren . Wees blij dat je dit hebt mogen meemaken . En koester dit gebeuren . Het is liefde wat jij altijd hebt gegeven en wat je nu terug krijgt .

Dat klinkt alsof je een geest verschijning hebt gezien. Een overleden persoon, bedoel ik dan. Dan is het iets uit het verleden...iemand die daar heeft gewoond of iemand uit jouw verleden. Maar het zou ook nog een visioen kunnen zijn...dus dat je het nu al mocht zien...maar dat het nog moet gebeuren in de toekomende tijd. Dus vanaf dat moment tot...wanneer het gebeurt. Als het goed is...krijg je een koud gevoel. Dat kan ook een koude wind zijn...die langs je heen gaat. Dat kan je voelen. Ook al staat er geen raam open...deze koude wind...is van de geesten. Die brengen zij met zich mee. Daar het ook heel erg koud is in de wolken waarschijnlijk. Niet bang zijn...ze zal je niets doen. Het zou ook nog kunnen dat jij...een medium bent...zonder dat je dat wist van jezelf. En is dit je eerste ervaring op het spirituele gebied. Prachtig...zo'n beeld...en hoe je het beschrijft...ook prachtig. Ik weet niet of je meer vreemde, misschien onverklaarbaar lijkende ervaringen hebt gehad als deze....heel bijzonder. Ken je de persoon die je zag? Man of vrouw?Zag je kleuren? Een gezicht? Welke uitdrukking stond daar op? Hoe oud? Lichaams vorm? Kijk er rustig naar...en praat tegen haar hardop. Zoals je tegen een levende praat. De geesten kunnen ons zien, horen en aanraken. Al weten de meeste mensen dat waarschijnlijk niet. De geesten praten terug via gedachten. Zij denken dan iets terug naar jouw hoofd. Dan moet je leren herkennen...en onderscheiden...wat jouw gedachten zijn ...en wat NIET jouw gedachten zijn. Nogmaals niet bang zijn...het is goed. Er is een reden voor dit bezoek en meestal kom je er pas later...of veel later pas achter waarom dat dan was. Geduld..en succes wens ik je. Leer ervan. Toegevoegd na 6 minuten: Als je niet via gedachten overdracht kunt communiceren met ze...dan zullen ze het op een andere manier kenbaar maken...dat ze er zijn. Computer uit zetten....Computer laten defragmenteren...Tv uitzetten...Lichten aan doen...en dan weer uit en aan...Wasknijpers van het rek laten vallen of springen ( Dat doet mijn geleide gids)...Aan je neus kriebelen als je met je handen in het afwas sop staat...Dingen verstoppen op een andere plek... Een houten nagelborsteltje uit elkaar laten springen in hele kleine stukjes.....Een plastic nagelborsteltje uit elkaar laten springen in hele kleine stukjes...Glas laten breken... Enzovoort....

ik denk dat het een vorm van dagdromen in "beeld" is. misschien een herinnering die zich aan je opdringt. kennelijk ga je er zo in op dat het beeld levensecht is. daarom schrik je, maar ik denk neit dat je je zorgen hoeft te maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100