Waarom kan ik wel actief zijn in de hete zon maar vindt ik 5 minuten bakken al niet om uit te houden ?

Vb van mijn actief zijn in de hete zon: half uur hardlopen, een straatje leggen ( wel wat op je hoofd ) ,fietsen,wandelen of klussen in de tuin etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien ben je met je gedachten gewoon niet bezig dat het warm is, Bij zonnenbaden doe je meestal niets of lees je een tijdschrift/boekje. Misschien moet je gewoon bezig blijven. Mijn tip: Koop een luchtbed voor op het water en ga in het water liggen bakken. Dan kun je blijven bewegen en plezier hebben in het water, terwijl je ook een kleurtje krijgt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit kan trouwens ook helpen: Koop een kleine plantenspuit en vul die met water. Als je gaat zonnenbaden kun je dan soms even terugkomen als je het niet meer uithoud door jezelf even nat te sprietsen. Bespaart je een wandeling naar het water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is ook mijn ervaring. In de eerste plaats heb ik er heel veel moeite mee om helemaal niets te doen, althans, ik associeer zonnebaden met niets doen. Ik zit mezelf dan al gauw in de weg, zeker in de volle zon. Als je bezig bent zweet je meer. Door te bewegen verdamp je, o.a. door de luchtstroom, meer zweet waardoor je warmte kwijtraakt. Maar misschien zijn er wel meer verklaringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je je niet (zo) bewust bent van de zon, zit ie je ook minder 'in de weg'.
Als je een straatje aan het leggen bent, gaat je aandacht naar je straatje, wanneer je in de zon aan het leggen(sorry , stom zingrapje !) bent, wordt je je wel heel bewust van die hete zinderende vuurbal! Wat is 'ie heet hé!