Waarom is Luxemburg zo weinig in het nieuws?

Dat idee heb ik tenminste. Ik hoor er nooit iets of iemand over, terwijl het toch redelijk dichtbij is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV Nu je het zegt, ja.

Het beste antwoord

Het is maar een klein landje en de Luxemburgse bevolking is erg op zichzelf. We zijn er heel dikwijls op vakantie geweest en hebben er nooit , ook maar het kleinste probleem ervaren.
Een onopvallend, vriendelijk volk in een aangenaam ogende omgeving.
Natuurlijk: daar zal ook vast wel eens een inbraak, een beroving, fraude of zelfs moord plaatsvinden. Maar omdat de Luxemburgers niet erg naar buiten treden, blijft zulk nieuws waarschijnlijk lokaal of binnen de grenzen.
Het heeft in elk geval niets te maken met het geen verbinding hebben van Luxemburgers met Nederlanders,want het krioelt er werkelijk van de Nederlanders in vakantieperioden!
En dat is geen wonder. Je bent er zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Luxemburg is heel dichtbij, maar omdat er nooit iets bijzonders gebeurt hoor je er niets over. Er zijn geen opvallende demonstraties m.b.t. politiek of werkgelegenheid. Het is gewoon een mooi klein landje in Europa zonder noemenswaardige problemen. Over het algemeen zijn de mensen redelijk welvarend en hebben niets te klagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luxemburg is heel dichtbij.
Daar ben je zo.
Als er geen nieuws is over Luxemburg dat de inwoners van Nederland bezighoud dan hoor je vrij weinig over Luxemburg.

Je hoort nu momenteel vrij weinig nieuws
omdat alles en iedereen op vakantie is.
Dat komkommertijd genoemd word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luxemburg is zowat een kleine provincie.
In het internationale nieuws hoort U er weinig over omdat er zelden grote problemen zijn.
Luxemburg heeft ongeveer een half miljoen inwoners ,minder dan Den Haag.
Het toeval wil dat Luxemburg de laatste dagen wel in het nieuws komt door een Luxemburgse wielrenner die momenteel de gele trui draagt in de 'Tour De France'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de kranten vol staan met nieuws over de bruiloften van voetballers dat er geen plek meer overblijft voor echt nieuws, bijvoorbeeld uit luxemburg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat van de bruiloften is waar.. maar 'echt nieuws uit Luxemburg', is dat er dan?