Hoe kan een opdringerige persoon afgewend worden?

er was 2 dagen geleden ene persoon aan mijn voordeur die mij voor een verzekering wilde hebben.
ik kende deze persoon al van lang geleden.
maar toen was het ook al een vervelend man.
het maakte niet uit wat ik zei. hij ging niet weg.
het was zoo erg dat hij binnen verder wilde praten met koffie erbij.
het duurde wel 20 minuten. en ik deed gewoon de deur dicht zonder pardon.
ik had eigenlijk een beter verweer willen hebben.
ik weet het nog steeds niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (22)

Hij staat bij jou aan de deur en komt dus ongevraagd en ongewenst jou "leven" binnen. Ik zou 'm twee keer zeggen dat ik geen interesse heb. Gaat hij dan nog niet weg zou ik de deur gewoon rustig sluiten. Probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelijk zeggen: geen interesse, en tegelijk de deur al rustig maar beslist dichtdoen. Als ze beginnen met "maar is goedkoper, dit en dat"zeg ik "geld interesseert me niet, ik heb genoeg" (lieg,lieg)

Toegevoegd na 11 uur:
Wat ook werkt, is jouw telefoon meenemen naar de deur en gewoon al pratend afwimpelen, zo van ik ben hartstikke druk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Korte metten mee maken. Ik zeg dan meteen, dat ik niet ben geïnteresseerd en sluit de voordeur. Of ik zeg, dat ze het maar bij de buren moeten gaan proberen. Dat doen ze evengoed wel, maar dan heb hem op een nette manier weggewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1x duidelijk zeggen dat je er geen belang bij hebt en dat je zelf al een goede verzekering hebt en niet wilt overstappen.,
luistert hij niet dan gewoon zeggen dat je het druk hebt en de deur dicht doen
13 jaar geleden
Heb laatst ook zo'n dwingeland aan de deur gehad. De conversatie ging ongeveer als volgt:

Hij: bla,bla,blabla
ik: meneer ik heb geen belangstelling
hij: maar mag ik dan
ik : nee meneer dat mag u niet en ik wens u nog een goede avond.
waarna ik de deur sloot.
Hij wenste me wel geen goede avond terug maar ik was wel heel snel van hem af.

Toegevoegd na 8 uur:
Een 'Geen colportage' sticker scheelt ook een hoop gezeur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor eens en altijd even zeer duidelijk maken dat je het zat bent en dat hij beter binnen 10 seconden rechtsomkeer kan maken met zijn opdringerigheid anders sta je voor jezelf niet in .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt er goed aan gedaan de deur voor hem dicht te doen. Dat is het enige wat helpt.
Volgende keer geen 20 minuten wachten, meteen zeggen: " Bent u daar alweer? Ik wil u niet te woord staan. Val me niet lastig.
Voel je niet onbeleefd. Hij is onbeleefd om zich zo aan je op te dringen.
En als hij de voet tussen de deur zet, met de politie dreigen of, als je je mobieltje in de zak hebt, meteen bellen.
Opzouten met die opdringerige plakvliegen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb me ooit eens omgedraaid naar binnen en geroepen:" schat, er staat er weer een voor de deur! Kan jij die knuppel even pakken?! Nee, niet die maar die met die roestige spijkers! Ik denk dat ik ze voor deze meneer die goed kan gebruiken!" maar als ik het netjes wil houden meld ik dat hij of zij zijn ( of haar) tijd staat te verdoen en dat ik verder ga met op de bank zitten en zappen. Over het algemeen is dat wel duidelijk. Ook de vraag welk gedeelte van de boodschap "nee!" niet duidelijk is word over het algemeen wel begrepen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon nee zeggen, duidelijk maken dat je alles goed geregeld hebt bij je eigen maatschappij en vriendelijk een goede dag wensen.

Bij mensen die je een lening aan willen smeren is het veel makkelijker, gewoon zeggen: " daar heb ik inderdaad wel interesse in, is het een probleem dat ik een negatieve BKR heb?" zijn ze zo weg, kunnen ze niks met je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar hebben we allemaal wel eens last van.
Ik had er laatst een over het weer van energie maatschappij veranderen.
Ik zeg gewoon geen interesse klaar uit.
Jammer voor degene dan,want het is gewoon klote werk wat ze moeten doen.
En toen ik zei dat ik conservatief was,en niet verander kende hij dat woord niet eens.
Wat doe je dan in godsnaam bij iemand aan de deur.
Het beste kun je helemaal niet open doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regel nummer 1: je hoeft niet beleefd te doen tegen iemand die ongevraagd jouw persoonlijke sfeer binnendringt. Er is dus niets mis mee dat je de deur hebt gesloten. Het is *jouw* voordeur!

Verder een opmerking die ik wel gebruik bij van die krantenabonnementverkopers op straat, die je ook kunt gebruiken voor een opdringerige verkoper aan de deur:

"Jij werkt op commissiebasis, toch? Dan zou ik hier niet blijven hangen, want hoe lang je ook praat, het antwoord is nee. Ga maar snel naar iemand toe die misschien wél wat koopt."

Verder gewoon heel simpel het woord 'nee':

"Blablabla verzekering, u zult zien dat het veel voordeliger..."
* "Nee."
"Maar het is echt veel goedkope..."
* "Nee."
"Maar u..."
* "Nee."
"Maar ik..."
* "Nee."
"Mag ik vragen..."
* "Nee."

Dus niet eens de zinnen af laten maken, anders ben je inderdaad zo 20 minuten verder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, leuk beschreven. +
Maak hem/haar resoluut duidelijk dat je absoluut niet geïnteresseerd in het product of dienst Pruts. Wordt er toch 'doorgeprutteld', kijk dan over je schouder het huis in en roep met verheven stem: BRUNO......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik al grote zekerheid heb dat het een verkoper is, dan doe ik direct de deur dicht. Misschien niet eens open (ik heb een deur met glas erin).

Als ik twijfel heb, doe ik hem op een klein kiertje. Van de week deed ik dit, die dame zei: ik wil je niets verkopen hoor. Dus toch maar eventjes luisteren (met die deur nog steeds op een kier). Dan laat ze de folder zien van Greenpeace -> bam dicht die deur. Dat vond ze niet leuk. Maar het was niet persoonlijk.

Geef ze geen kans om hun mond open te doen. Het is niet bot hoor, want het is ook bot van hun om zo aan de deur langs te gaan voor zieltjes.
Ik vind het een hele agressieve manier om klanten te werven.

Ga niet in de discussie, want uiteraard zijn ze hiervoor getraind en dus veel beter. Je krijgt dan ook zo een nare nasmaak.

Gelukkig komt de meteropnemer ook niet meer langs, dus hoef je geen onderscheidt meer in te maken.

---

En dat diegene voor jouw nu een bekende is, dan ben jij voor hem een gemakkelijke prooi, omdat er al beginpunten zijn.
Maar je bent nog steeds een prooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg dat je moeder op sterven ligt en nu geen tijd hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hem gaan vragen wat hij niet begrijpt aan: Nee, ik heb geen interesse..

Wellicht zit die man verlegen om een praatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, een praatje? Welnee, die man zit verlegen om de commissie die hij kan verdienen door jou een handtekening te laten zetten!
Hm.. Sinds wij een ongeschilderde voordeur hebben en het onkruid 50cm hoog op het pad staat hebben we absoluut geen last meer van deurverkopers. Misschien niet de oplossing voro jouw, maar het werkt wel.

De andere oplossing is een tuinstoel pakken, EEN kopje koffie en een boek en in de tuin gaan zitten. De opmerking: Praat rustig door, ik kan achtergrondruis goed uitsluiten; maken en in de voortuin gaan zitten lezen met kop koffie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker nu de consument via het bel me niet register kunnen aangeven telefonisch geen verkopers aan de telefoon te willen hebben, gaan de callcenter medewerkers hun terrein verleggen en staan ongevraagd aan je deur. De anti colportage sticker is al genoemd en is een prima middel. Maar ook op straat in winkelcentra kun je ze tegenkomen en dan werkt de sticker niet. Sta stevig in je schoenen en zeg bij de eerste toenadering beslist geen tijd, belangstelling te hebben. Wees desnoods net als de verkopers ook wat meer assertief en sluit het "gesprek"binnen 10 seconden af. Allen dit helpt. Veel succes.

Hieronder een linkje voor de sticker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja kijk, bij ons, dan doen ze bellen als ik aan de werk ben in de spar met de vakken vol enzo. Maar dan is mevrouw Harm, dat is Neel, dat is mijn vriendin, die is er wel en die doet dan open en dan doen ze vraag stellen en dan zij zegt zo van "nee dank u" en dan vragen ze toch door en dan zij zo van "nee" en dan gaan ze nog door en dan zij zo van "welke letter van het woord nee begrijpt u niet?" en dan de deur dicht en klaar is kees of eigenlijk Neel. Werkt heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt één grote fout gemaakt Gerrit! Het had hoogstens 20 seconden mogen duren,voor je de deur voor zijn neus sloot en geen 20 minuten! Enne,nu je dit toch leest,heb je al een goede PC verzekering? Want wij....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ons vorige huis kon ik zulke mensen (ook bijv. geloofsfanaten) al van ver in de straat zien aankomen en bij de buren aanbellen. Voordat ik aan de beurt was ging ik naar boven, en werd er bij mij gebeld dan riep ik vanuit het slaapkamerraam boven de voordeur: "Wie is daar?" Met het hoofd in de nek praten vonden ze niet echt comfortabel, haha! Dan dropen ze gauw af...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het goed gedaan.
Je had dat best eerder mogen doen, dan na 20 minuten.

Er is geen beter verweer, behalve een duidelijk NEEN!!!
en de deur dicht doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent niet verplicht hem te woord te staan hoor! Als er bij mij zo`n figuur aan de deur staat, of Jehova`s zeg ik zodra ze beginnen te vertellen; " Mag ik even onderbreken''? Ze houden dan op en dan zeg ik;" Voor u verder gaat, maak ik het kort, scheelt u weer tijd. Nee, dank u, ik koop nooit aan de deur en heb dus geen interesse, ik wens u nog een goede dag". Met een vriendelijke glimlach sluit ik dan de deur. Geef ze daarmee geen kans om verder wat te zeggen, want ze zullen niet opgeven als je op een reactie wacht.
amc