Bestaan wonderen ?

Bestaan er volgens jou wonderen ? Heb je er wel eens meegemaakt ? Of is voor jou het hele leven een groot wonder ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

In mijn beleving is een wonder een indruk die je voorstellingsvermogen te boven gaat.
Zo vond ik de geboorte van mijn kinderen een wonder terwijl miljarden kinderen die van mij voor zijn gegaan.
Echter op het moment dat het je zelf aangaat verandert je totale opvatting.
Zo kan ik op een mooie zomeravond uren naar de sterren kijken en me verwonderen of in het voorjaar als alles weer gaat bloeien.

Wonderen bestaan dus wel degelijk alleen de momenten dat we de wonderen als dusdanig ervaren verschillen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Het is aan jezelf te oordelen of iets een wonder is of niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wonderlijk hoe het leven zich voor mijn ogen ontvouwd... Heel wonderlijk...
en spannend, levendig, onzeker...

Toegevoegd op 27-04-2009 19:47:24
Maar je wilde specifieke voorbeelden hebben... Die heb ik niet, Mystica Minerva...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ligt eraan welke definitie je aan wonder geeft. Als het iets onbegrijpelijks is dan zijn er iedere dag wel wonderen, als het iets met geloof te maken heeft dan bestaan ze niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 Jim...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan moet je dat punt wel geven ;-)
Ik zou het persoonlijk een wonder vinden als ik de lotto zou winnen. Buiten dat het een kansspel is, is de kans zoo klein dat je wint, dat wanneer je wel wint het een wonder geweest is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan me dagelijks verwonderen over iets dat ik zie of meemaak. Dus ja, voor mij bestaan wonderen, en dan hoef ik maar om me heen te kijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is misschien wel een wonder je als geboren bent in Nederland. De kans dat een mens geboren wordt in een straatarm land met bittere armoede is veel groter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, wonderen bestaan. Ik heb er vele meegemaakt en staan opgeschreven in mijn boekje wat bij de uitgever ligt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dokters konden mij na een jaar lang testen, scannen en medicatie niet genezen en een paragnost/magnetiseur lukte dat binnen 48 uur, dus vind ik van wel...maar of anderen dit een wonder vinden??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat mijn vriendin haar buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft overleefd, dik 3 liter bloed verloren en de manier waarop alles is gegaan.... echt een wonder.

Geboorte van mijn zoontje. Daarvoor dacht ik altijd nou ja kind speciaal ja, wonder nee. Totdat hij in mijn armen lag.... (zeker na het bovenstaande wonder)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het klinkt misschien simpel en afgezaagd maar ik vind Liefde tussen twee mensen een groot wonder. En alles behalve vanzelfsprekend dat twee individuen veelal met verschillende achtergronden, ideeën, levenservaringen, overtuigingen, opvoedingen, zelfs religies, samen oprechte liefde kunnen delen.

Laat ik het zo zeggen; dat ik het zelf alsnog heb mogen vinden zie ik elke dag nog als een wonder. Dus ja, ik heb een wonder meegemaakt. Correctie, ik maak een wonder mee.

Even een traantje wegpinken ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 ja...inderdaad...het maakt me stil...alweer een wonder...
je stelt 4 vragen en ik antwoord 4 keer:
1. JA
2. JA
3. JA
4. JA
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij bestaan wonderen wel degelijk. Vanuit mijn ervaring heb ik er zat meegemaakt en hoop ik er nog zat mee te maken. Kleine wonders die je nét even dat ene zonnestraaltje in je leven geven en je pad verlichten. Of grote wonders waarvan je jarenlang nog onder de indruk bent. Voor mij is het geen kwestie van geloven, ik weet dat ze bestaan en als de nood het hoogst is, is de redding altijd nabij. Je moet gewoon op tijd de tekens zien, anders valt het je haast niet op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het feit dat ik na 4 jaar miskramen en niet zwanger worden uiteindelijk mijn zoon het gekregen zonder medicatie hormonen of wat dan ook, maakt mij zeker geloven.
het feit dat ik nu weer bijna 12weken zwanger ben is weer een groot wonder.

pluk de dag want het kan zo inneens de laatste zijn, elke dag dat je hier staat is een wonder opzich, gezien alle dingen waaraan je kunt sterven.

grtz