Hoe stuur je een brief naar buiten Europa?

Ik wil een brief sturen naar iemand in Rusland, het Aziatische deel. Kan ik de envelop dan gewoon hier in de brievenbus doen, of komt 'ie dan niet aan?

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik wilde er eerst een nieuwe vraag voor maken, maar het gaat nog eigenlijk over hetzelfde. Ik heb nu priority postzegels voor buiten Europa gekocht, zijn 2 postzegels genoeg voor een iets zwaardere brief?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja hoor die komt wel aan ,alleen denk wel aan de juiste porto kosten ,als je even het postkantoor inloopt en daar de juiste porto er op laat plakken weet je zeker dat het goed komt.en anders even kijken op de site van TNT post.

Toegevoegd na 3 dagen:
Even je brief wegen ,kan gewoon op je keukenweegschaal.
hieronder zie je hoeveel postzegels er dan opmoeten.
Gewicht Te plakken postzegels (Priority) Priority
0 - 20 g. 1x Wereld 1 EUR 0,95
20 - 50 g. 2x Wereld 1 EUR 1,90
50 - 100 g. 3x Wereld 1 EUR 2,85
100 - 250 g. 6x Wereld 1 EUR 5,70
250 - 500 g. 11x Wereld 1 EUR 10,45
500 - 2 kg 21x Wereld 1 EUR 19,95
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als er genoeg postzegels op zit moet hij aankomen, je kan nog altijd een aangetekende brief sturen, dat weet je het zekerder...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt niet zomaar een brief naar Azie opsturen.

Je moet speciale postzegels kopen voor buiten Europa. Zelf doe ik dit ook voor vrienden in Azie.

op het postkantoor zullen ze ook zeggen dat je die postzegels nodig hebt. Zijn wel iets duurder dan de gewone.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben met een priority zegel een geboorte kaartje naar australie gestuurd.
Maar we zijn dus wel eerst naar het postkantoor geweest voor info daarover want ik wilde wel perse dat het kaartje ook over kwam.
En de medewerkster bij het postkantoor ( bruna) wist dus precies hoe het moest. Althans daar ga ik van uit want het kaartje is gewoon over gekomen.
En waarschijnlijk dat dat ook geld voor rusland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt alleen maar speciale postzegels nodig, als je priority wilt, Dus dat de brief sneller verstuurd wordt. Anders kun je ook "gewone"postzegels gebruiken, maar je moet er wel genoeg opplakken. naar het buitenland is nu eenmaal duurder. En priority gaat niet altijd sneller, er zijn gewoon landen waar de postbezorging een stuk trager gaat, dan betaal je meer om je post hooguit 1 of 2 dagen eerder bezorgd te krijgen
Maar op de site van de TGP kun je alles vinden
anneliez