Bestaat er iemand die kan onderzoeken waar de bliksem heeft ingeslagen?

gisteravond is bij ons 3 keer (ja echt waar 3 keer!) de bliksem ingeslagen. Nu willen wij graag weten wáár. Bestaat zo'n persoon?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe bedoel je waar? Je zegt zelf toch als "bij ons".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar in het gebouw...

Het beste antwoord

Wat bedoel je met "bij ons"? Bedoel je: in ons dorp, of bedoel je: in ons huis?

Als je bedoelt: in het dorp, dan kan niet meer worden achterhaald waar de bliksem is ingeslagen, tenzij je een grootscheeps onderzoek start - en zelfs dan is het nog maar de vraag of je alle plekken nog kunt vinden.

Als je bedoelt: in ons huis, dan maak je de meeste kans bij een loodgieter. Die kan de dakgoot (die vaak van metaal is), het dak zelf, en eventueel aanwezige bliksemafleiders inspecteren. Een blikseminslag laat namelijk altijd sporen na in de vorm van (geheel of gedeeltelijk) gesmolten metaal en schroeisporen.

Als je bedoelt welke apparaten een tik hebben gehad, dan is dat niet te achterhalen. Wel als ze kapot zijn, natuurlijk. Het is echter goed mogelijk dat een flinke, maar niet fatale, tik van de bliksem schade heeft aangebracht die pas over een paar weken leidt tot het kapotgaan van het apparaat. Zulke niet-fatale schade kun je zelfs niet altijd zien als je het apparaat openmaakt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij ons bedrijf dat aan het huis vast zit + bij ons bedrijf dat niet aan ons huis vast zit + een auto van ons
Cryofiel
13 jaar geleden
Dan zou ik een loodgieter laten komen, en eventueel iemand die het dak kan inspecteren - hoewel je dat ook zelf kunt doen.

Andere antwoorden (1)

Uw verzekering zal een expert sturen, die dit gratis voor u zal uitzoeken.