Het leven zelf en het feit dat er altijd meer is. Ik leef om te leren en zolang dat kan, is alles de moeite waard.

Uiteraard zijn het ook dierbaren die het leven de moeite waard maken. Echter denk ik dat je ten eerste met jezelf moet kunnen leven. Immers, wat als alles wegvalt. Wie blijft er dan over? (het is niet helemaal zo makkelijk, mocht iemand nu denken: jah, dat vind ik ook. Als je plots in een rolstoel zit, kom je mogelijk snel terug van zo'n gedachte). Ik denk wel dat alles dat je in het leven tegenkomt het de moeite waard maakt:
Goede tijden, zware tijden, iedereen die ik iedere dag tegenkom in de trein (inclusief de mensen waar ik me aan erger, want daar leer ik weer iets over mezelf van), mijn kleine meid die op weg naar deze wereld is, uiteraard m'n vrouw, maar het houdt nergens en nooit op.

Als je dit niet helemaal vat, neem dan maar eens een uiterst simpel en 'gewoon' ding om je heen en probeer er eens een gedicht van te maken. Je zult versteld staan van hoe veel verschillende inzichten je plots over iets kunt hebben en de schoonheid kunt zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (25)

Daar kan ik heel kort over zijn, mijn vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg spontaan kippevel :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, gek hè, zes jaar getrouwd en nog geen dag spijt. Nou ja afgezien van die enkele keer dat ik haar wel eens achter het behang zou willen plakken, maar bij gebrek aan behang is dat eigenlijk niet relevant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Martijn wat ik me nou altijd afvraag: ben jij de persoon op jouw afbeelding? Kan het me niet voorstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@deboender. Ik kan het me juist wel voorstellen. Ziet eruit als een heel lieve jongen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@deboender. Ja, dat ben ik inderdaad, dat met het haar was slechts eenmalig overigens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mm kan het me nog steeds niet voorstellen ;). Maarja misschien is het het haar.
southpark, seks & geld

Toegevoegd op 27-04-2009 01:52:56
o ja en zelf ontplooiing
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gôh, geen bier, seks en borrelnootjes dus? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha lol
ach ja ben 21 jaar geen kinderen, geen vrouw en 3e jaars informatica student.
dan moet je wat toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, point well taken. Ik vind trouwens dat Southpark een stuk minder is geworden de afgelopen seizoenen ten opzichte van het begin, maar als jij in die positie zit dan kan het kloppen :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat is wel waar al moet ik zeggen dat het laatste seizoen toch wat aardige episodes heeft.
http://www.southparkstudios.com/episodes/220764
http://www.familyparkworld.com/viewer.asp?type=southpark&season=13&episode=5
deze 2 vond ik wel nice ooit eens gehoord van tripping the rift?
zoniet zie link:
http://www.youtube.com/watch?v=_m2NfBmvQeA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezonde levensinstelling. (voor die leeftijd)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deboender, zeer zeker :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent er inderdaad heel eerlijk in - en ik vind dat eerlijkheid erg belangrijk is =) zelf heb ik niet zo veel met south park, maar met geld kan je een hoop doen wat je leven plezierig maakt. en seks is op zich ook niet verkeerd ;-)
Daar kan ik heel kort over zijn: mijn kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn bedrijf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrijwel alles..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezondheid, familie als je die hebt en het helpen van mijn medemens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Betekend dat dat als je niet gezond bent, het leven niets meer waard is?
Ik kan elke keer weer uitvinden waar het werkelijk om draait. Ik kan de geheimen ontdekken... Elke dag weer... Ik kom mezelf overal tegen... Elke morgen ontwaak ik weer in mezelf... Wonderlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stilte, rust en tijd voor mezelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dochtertje en elke dag is weer een nieuwe dag om weer iets nieuws te leren of te ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wetenschap dat dat leven eindig is.

(Meer direct antwoord is er natuurlijk een in de trant van: m'n zusje en ouders, m'n vriend en onze steeds manifestere kinderwens.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ik de mogelijkheid heb om iedere dag weer in het leven te springen alsof het mijn eerste dag is en mijn laatste... niet meer afwachten wanneer het nu eindelijk eens begint, maar het leven vieren als een feest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de kleine dingen - het leven zelf - een schuchtere glimlach -een scheut zon achter de wolken - een knuffel - een kop koffie - een sms van een verre vriend - een boek - een herinnering in een stil wit spaans dorp - een kleine droom die je nog koestert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 wow... ja inderdaad...
Alles waar je van geniet.
Dit zijn eerst mijn vrouw en kinderen en daarnaast al het wonderlijke dat ik dagelijks om me heen zie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven zelf maakt het leven op zich meer dan de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die MaRiTa;

Mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het zinloos is en je toch zoveel kan bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het feit dat iedere dag anders is en dat je niet van te voren weet welke verrassing (positief dan wel negatief) je te wachten staat.
Juist het proberen omvormen van negatieve zaken in positieve vind ik een uitdaging die het leven meer dan de moeite waard maakt.
En seks natuurlijk niet te vergeten. Zonder dat is het wel heel leeg he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je je in een negatieve situatie bevindt in het leven, is dit dan ook de gedachte op dat moment? Dat het leven absoluut de moeite waard is? Of komt dit achteraf wanneer je het kon omvormen naar iets positiefs? Liefdevolle sex... dat is voor mij ook zeker iets wat het leven zeer de moeite waard maakt ;)
Alles en iedereen die mij absoluut ook de moeite waard vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vrienden en familie, no doubt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mezelf, ik leef voor mezelf om het zo prettig mogelijk te maken voor mezelf en daarnaast ook voor anderen. Ik vind het leven voor mezelf de moeite waard. Duurde heel lang voordat ik dat inzag. Met alles waarmee ik bezig ben probeer ik constructief te zijn. Verder leef ik voor mijn hobby, mijn dromen die ik wil verwezelijken, mijn toekomst te maken, mijn poezen en voor mijn vrienden. Dát is waar ik waarde aan hecht, dus dat maakt het leven voor mij de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve m'n man en m'n kind en m'n zusje... niet erg veel....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde van de dierbaren om me heen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn familie, mijn vriend... en wat voor mij het belangrijkst is, God (ik weet dat niet iedereen het met me eens is, maar God is nu eenmaal enorm belangrijk voor me, omdat ik denk dat Hij alle goede dingen in mijn leven mogelijk maakt)

Verder... de zon die door de bomen schijnt... dat ik in staat ben om te leren van alles om mij heen... dingen waar ik om kan lachen van vreugde... een mooi boek... uiteindelijk is het vaak een opeenstapeling van 'kleine' (maar soms eigenlijk grote) en op het eerste gezicht onopvallende dingen die voor mij het leven de moeite waard maken. Dingen die ik stuk voor stuk wel zou kunnen missen, maar als ik ze allemaal zou moeten missen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die het oneens zijn met wat je over God zegt, sterker nog velen beweren stellig dat hij niet bestaat, gelukkig denken we er niet allemaal zo over.
Er zijn zoveel dingen die het leven de moeite waard maken: Opstaan en de zon zien schijnen, de vogels in de bomen horen zingen, mijn eerste bakje koffie van de dag (heel belangrijk !), mijn familie, mijn huisdier, het boek dat ik aan het lezen ben, de vakantie die eraan zit te komen (eeeh.. pas in november, maar toch)...

Het leven zelf!