Wat is de functie van een fortex?

Sinds enige weken weet ik, mede door antwoorden hier op g.v., dat de bijzonder plek in mijn grot een fortex is.
De plek is ongeveer 70 cm doorsnee en is rond.
Inmiddels hebben 18 mensen op deze plek gestaan, waarvan er 17 bijzondere dingen ervaren hebben zoals het heen en weer wiebelen, tot regelmatig bijna omvallen.
Sommige maakte een draaiende beweging, anderen werden naar een kant getrokken, of begonnen zich schokkerig te bewegen.
Ook werden enkele misselijk/draaierig.
Weer anderen hadden het gevoel de grond in te zakken.
Inmiddels hebben 5 anderen zonder kennis vooraf en op verschillende dagen,zonder elkaar te kennen, de juiste plek aangewezen, waar de fortex zich bevind.
Dus ook zij, konden hem vinden/ voelen.
Zou deze fortex nu hier ontstaan zijn, of was hij er altijd al?

Toegevoegd na 4 uur:
Als je op google gaat zoeken wordt het woord vortex ook met een f (fortex) geschreven.
Wie weet nu wat goed is?

Toegevoegd na 4 uur:
De vortex die ik bedoel, is een draaiende kolom van energie.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik ga spoedig deze vraag sluiten, het heeft weer de nodige stof doen opwaaien, ik wil iedereen bedanken voor hun of haar inzet, dit betekent heel veel voor me.
Het was mooi om ook te lezen van iemand die hier ter plaatse in/op de vortex heeft gestaan, jammer dat de discussie wat uit de hand is gelopen, maar dat hoort er nu eenmaal ook bij, je mag hier zeggen wat je denkt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is een fortex Ed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je 'vortex' zoals het Engelse woord voor draaikolk? Zo ja, in welke betekenis bedoel jij het hier, ik neem niet aan dat er in de grot een klein draaikolkje ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens google wordt het woord zowel met een v als met een f geschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de woordenlijst Nederlandse Taal ( http://woordenlijst.org ) komen beide varianten niet voor. Op hyperdictionary.com (een Engels woordenboek) komt alleen de variant met 'v' voor: http://hyperdictionary.com/search.aspx?define=vortex . Maar ik was eigenlijk meer benieuwd hoe je het bedoelt, dus wat er zich volgens jou in de grot afspeelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wat is het?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een draaiende kolom van energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ed, ben je bekend met het Becker - Hagens raster?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee Gee, van sommige dingen weet ik gewoon niets, maar het komt ineens op mijn pad en daar is een bedoeling voor, maar wat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mlodewijk een voortex is behalve een draaiende kolom energie ook het voorste gedeelte van een drie of vierkamer filter systeem voor een koikarpervijver.
Hierin ontstaat een weveling van water die vuile deeltjes doet neerslaan. Het is dus een gewoon bestaand woord, maar op google vond ik het geschreven zowel met een v als met een f.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk wordt het gewoon gebruikt, maar het is geen officieel Nederlands woord. Hoe het ook zij, ik was echt gewoon benieuwd naar wat je bedoelde met de vraag en de situatie aldaar in de grot, dat heb je nu uitgelegd, dus nu weet ik het. Dankjewel.
Cryofiel
13 jaar geleden
Je vraag is niet te beantwoorden. Je gaat uit van het bestaan van een vortex. Zo'n vortex is nog nooit waargenomen. Je uitgangspunt is dus verkeerd. Anders gezegd: als ik jou vraag, wat de functie is van de Elofoot in mijn slaapkamer, en erbij vertel dat dat een rondzwevende, elektrisch geladen bol van licht is, hoe zou iemand die vraag dan ooit kunnen beantwoorden? Je zegt dat mensen gaan draaien - wie zegt dat de energie (als die er al zou zijn) dan zou moeten draaien? Stel dat er energie uit de grond komt, dan kan dat best een veld zijn dat *stilstaat*. Of, als je graag beweging wilt, een veld dat heel langzaam recht omhoog beweegt, zonder enige draaiing. Wat jij doet, is de wereld antropocentrisch benaderen. De mens ervaart dat hij gaat draaien, dus "moet" er iets buiten de mens zijn dat draait. We weten hoe onzinnig die benadering is.
Cryofiel
13 jaar geleden
Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/aperte-onzin.72591 voor een gerelateerde vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga nergens vanuit, ik zoek antwoorden en uit de antwoorden van mensen komt het woord vortex uit rollen.
Ik zoek voor een verklaring voor de dingen die er gebeuren.
En in de andere antwoorden zie ik veel overeenkomsten en als ik op google ga zoeken lees ik ongeveer wel het zelfde, ja zal jij nu zeggen, daat komt ook al die onzin vandaan.
Blijft dan nog steeds over de dingen die de mensen ervaren en het feit dat andere zonder voorkennis zo de juiste plek aan wijzen.
Niets bijzonders hoor ik je nu denken, allemaal te verklaren.
Antropocentrisch benaderen, mooi woord, dat zoeken we op.
Ondertussen zoek ik verder naar een verklaring.
Cryofiel
13 jaar geleden
Zoek vooral rustig verder, Ed. De verklaring is er al. Ik heb je er al vaker op gewezen. Je hoeft de verklaring alleen nog toe te laten tot jouw wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is jouw verklaring en die verklaring is prima voor heel veel zaken, maar niet voor alles.
Cryofiel
13 jaar geleden
@eddijst, daar heb je gelijk in. Maar de dingen waarvoor geen verklaring is, daarvoor... is geen verklaring. Althans, op dit moment nog niet. We zijn nog zoekende. Wat is er mis mee om toe te geven dat we voor sommige dingen nog geen verklaring hebben? Er zijn vast dingen waar we zelfs nog geen weet van hebben. Van die dingen hebben we geen bewijs, en al helemaal geen verklaring. Er zijn met zekerheid dingen waarvoor we geen verklaring hebben. Wel bewijs, maar geen verklaring. Er is niets mis mee om dat ruiterlijk toe te geven. Als je het niet aankunt om dat te accepteren, ga je verklaringen verzinnen die er niet zijn. Dan strand je in de meest (wereld)vreemde, zweverige ideetjes. Overigens zijn "mijn" verklaringen (zoals jij dat kennelijk graag noemt) prima voor meer dingen dan je beseft. Kernpunt is de acceptatie van het feit dat "ik ervaar" niet automatisch betekent "er is". En de verklaring van dat feit.   ;-)
Cryofiel
13 jaar geleden
@Schuimpje, ik zag vanochtend nog een mooie vortex. Hij hield wel vijf minuten aan. De vortex zat in mijn doucheputje. Toen ik de kraan uitzette, verdween de vortex na ongeveer tien seconden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk nu doe je precies wat vele mensen niet leuk vinden, je probeert ze belachelijk te maken. door er een z.g.n. leuke opmerking aan te koppelen.
Het is leuk bedoelt en je ziet er geen enkel kwaad in.
Hiermede wil je , je eigen situatie een beetje opkrikken.
Als iemand naar eer en geweten een voor haar zinvol antwoord geeft, hoeft je dat niet direct af te branden.
Daar kwets je vaak ook al die andere mensen mee die hier uit volle overtuiging een antwoord hebben gegeven.
Het breekt je voorlaatste goede reactie gelijk tot de grond toe af.
O.K. nu ben je boos, so what.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het nu lollig bedoeld is of niet van Cryo, hij heeft feitelijk wel gelijk. Een vortex is een werveling, een draaikolk zogezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal waar Mlodewijk, je hoeft het niet voor Cryo op te nemen hoor, en een grapje op zijn tijd maakt het onderwerp wat luchtiger.
Maar vaak pakt dit soort grapjes bij sommige antwoorden/reactie.s verkeerd uit en worden mensen boos.
Het is vooral in welke context het gebeurt.
In sommige vijverfilters zitten ze ook, maar daar ga je niet heen en weer van, of wordt je draaierig.
Cryofiel
13 jaar geleden
En dat is precies wat ik bedoel. Ed, jij noemt een bepaald verschijnsel een draaikolk, een werveling - daar komt het eigenlijk op neer. Dat wil ik duidelijk maken. Terwijl er geen enkele aanwijzing is dat er iets wervelt. Wat jij doet, vind ik erger. Je vertelt mij eventjes hoe ik mij moet voelen. Maar je hebt het verkeerd. Je beschuldigt mij ervan dat ik mijn eigen situatie wil opkrikken. Hoe kóm je erbij? Waar háál je dat vandaan? Vanwaar deze beschuldiging? Ik zie hier een stuk negativiteit van jouw kant dat ik niet kan plaatsen. Je sluit af met de opmerking dat ik boos ben. Ook hier geldt: hoe kóm je erbij, waar háál je het vandaan? Ik ben absoluut niet boos. Of je me gelooft of niet is voor mij niet relevant. Ik zit hier te typen, en ik wéét gewoon dat ik niet boos ben. Hooguit verbaasd. Omdat je alweer negativiteit rondstrooit - iets wat je vroeger nooit deed. Wat is er met je aan de hand, Ed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijn dat ik het ook eens mis heb, je zou kapsoners krijgen als het altijd klopt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Je hebt het wel vaker mis, Ed. Net als iedereen, trouwens. Maar daar gaat het niet om. Er is de laatste tijd iets met je aan de hand. In het begin voelde ik dat intuïtief aan, nu voel ik het zelfs op m'n klompen aan, ook zonder intuïtie. Wat is er met je aan de hand, Ed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zie de slachtoffers om je heen die je maakt.
Weet je nog die foto van dat hondje, die vrouw heb ik ook niet meer gezien.
Weet je nog de laatste discussie met Gee?
Marita, die werd het ook zat, is ook weg.
Wil je nog meer namen?
Cryofiel
13 jaar geleden
Is dat het? Is dat de reden dat je zomaar heel negatief doet? Waarom zo stiekem? Waarom niet gewoon vertellen wat je dwars zit? Dan had ik meteen kunnen zeggen dat ik niet van plan ben mijn mond te houden omdat sommige mensen boos en verongelijkt reageren als ze een andere mening horen. Als iedereen zo kinderachtig zou reageren, zou er weinig van de maatschappij overblijven. In feite vraag je mij nu of ik alsjeblieft mijn mond wil houden, alleen maar omdat er enkele mensen zijn die er niet tegen kunnen als ze iets horen dat buiten hun wereldje valt. Mag ik dat dan ook van jou vragen? Als ik jou als voorbeeld neem, en mij ga gedragen zoals jij je nu tegenover mij gedraagt, zou ik je moeten vragen of je alsjeblieft nooit meer over je vortex of over je grot wilt praten, omdat die dingen niet in mijn wereldbeeld passen. Is dat wat je wilt? Vind je echt dat ik dat van jou zou mogen vragen? Vind je echt dat je dan je mond moet houden? Ik denk daar heel anders over. GV is bedoeld om kennis uit te wisselen. Het risico van het uitwisselen van kennis is, dat je kennis tegenkomt die niet strookt met de kennis die je op dat moment hebt. Als je daar niet tegen kunt, hoor je niet op GV thuis. Enneh - jij noemt nu een paar mensen die om die reden weg zouden zijn gegaan. Ik kan ook wel een paar namen noemen die niets meer van zich laten horen, puur omdat ze de continue aanvallen van de zwevers helemaal beu zijn. Is dát dan een reden voor jou om je mond te houden? Ik mag hopen van niet. Precies om die reden is dit geen reden voor mij om mijn mond te houden. Ik heb een mening, en ik heb het recht die te verkondigen. Je weet maar als te goed dat ik er alles aan doe wat ik kan om de ander met respect tegemoet te treden. Ik heb daar op GVF zelfs een hele discussie over gestart, waaraan ook jij hebt bijgedragen. Als je desondanks als een klein kind in een hoekje kruipt en je handen voor je ogen slaat zodra je iets hoort dat je liever niet wilt horen - wel, dan zeg ik nogmaals: dan hoor je hier op GV niet thuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja misschien is dat wel zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben niet weg hoor Ed :) Ben een paar dagen bezig
geweest met je vraag over die fortex. Maar ik kan niets bijdragen aan de antwoorden die je al gekregen hebt. En wat al dat geschimp, geduw, getrek, gevingerwijs van cryo betreft... pure levensangst. Als je zo'n grote behoefte hebt je zelf te profileren, als je zo zeer vasthoudt aan je eigen standpunt zonder een ander de zijne te gunnen, dan is daar ooit iets aan vooraf gegaan. Hoe harder het geroep om gelijk, hoe meer woorden en hoe langer de betogen om het eigen gelijk bevestigd te krijgen, hoe onzekerder. Iemand die ECHT zelfvertrouwen heeft, is rustig van aard, heeft geen dominantie verschijnselen en hoeft zich zelf helemaal niet te bewijzen. Die kunnen prima leven met de mening en ervaringen van anderen. Dat heb ik cryo al eens uit proberen te leggen... zij die weten (s)preken niet. Maar de aandacht van Cryo gaat voornamelijk uit naar erkenning vinden.
Ed... je weet wel beter toch? :) @ cryo :Ik kon een eind met je gedachtengoed mee..niet met je stijl, wel met een groot deel van je argumenten. Tot ik in reacties op andere vragen stuitte op pure roddel en kwaadsprekerij... dat was gewoon natrappen..zo pathetisch...zo lelijk...ik heb niks met mensen die zich alleen goed kunnen voelen ten koste van anderen. Vanaf dat moment was t voor mij klaar. Heb je jezelf lelijk overschreeuwd.

Als je ZO rücksichtslos FANatiek de rest van de wereld van je podium probeert te duwen heb je een probleem..FAN met hoofdletters omdat je ed inmiddels gewoon aan het stalken bent. Beetje triest.. beetje boel triest.. en het gaat inmiddels op m'n lachspieren werken zo vaak kom ik je ellelange betogen in mijn postvak tegen.. En ik kan mijn energie wel beter besteden. :)!! War is not about who's right, but about who's left.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Gee, fijn dat je er nog bent.
@ Cryo. het woordje Ed kom ik nog al eens tegen op de meest gekke plaatsen, ik zal voorlopig niet meer reargeren op je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ed, als ik ooit "weg" zou gaan ben jij een van de eerste mensen die mijn persoonlijke email adres krijgt. En vervolgens zou ik hopen dat je af en toe wat van je laat horen.
Ik zie je. En je intenties bevallen me. Ze stroken met de mijne. Dat maakt voor mij het verschil. Of ik het nou soms wel of soms niet met je eens bent. En Ed... zolang jij je zorgen maakt om wat anderen van je denken, ben je in hun bezit.
Wanneer je geen goedkeuring van buiten meer nodig hebt kun je over jezelf beschikken. Ik snap hoe het begon.. waarom je je energie bleef geven..
Ik zag je oospronkelijke intenties jegens cryo.
Maar cryo redt het wel :)
Links of rechtsaf.. ieder zijn pad.
loslaten en fijne reis wensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Gee Dank je voor je mooie woorden, doet me goed.
Ik kan er slecht tegen dat er telkens mensen die naar eer en geweten een vaak heel persoonlijk antwoord geven, totaal afgebrand worden, daar neem ik het dan voor op, dat pakt wel eens verkeerd uit, dat geeft niet, zelf heb ik er niet zo veel last van, ik roep het over me zelf af door zo te reargeren, ik kan ook kiezen door niet te reargeren zoals de meeste inmiddels doen als Cryo in zicht is.
En dat stalken, ach, bijna vertederend, hij stalkt alleen iemand die op hem ook reargeert, dus ben ik voor hem belangrijk, hij wil graag een spiegel hebben.
Gek genoeg heb ik heel veel van hem geleerd en hij van mij en dat is toch het doel.
Fijne dag verder en dank voor je steun.
Cryofiel
13 jaar geleden
Zien jullie niet waar jullie mee bezig zijn? Ik krijg hier een stel beschuldigingen naar mijn hoofd geslingerd, en ik ben al veroordeeld. Tja, dat is dan jammer - voor jullie, wel te verstaan. Ik begrijp het niet, en ik denk niet dat ik het ooit zal begrijpen. Sommige mensen zijn pas tevreden als een ander zijn mond houdt. Zoals ik al zei, ik weiger mijn mond te houden. Leer er maar mee leven, als dat niet bevalt. Ik zal niet ingaan op de beschuldigingen - dat is zinloos. Als je *wel* bereid bent te luisteren, ben ik direct bereid te spreken - zoals altijd. Ik houd er niet van het contact te verbreken, maar de wens tot contact moet van twee kanten komen; als de andere kant het contact verbreekt, kan ik daar weinig aan doen. Ed, ik snap niet wat je bedoelt wanneer je zegt dat je regelmatig het woordje Ed tegenkomt. Misschien is het voor jou heel toevallig, maar: ik kom regelmatig het woordje Cryo tegen. Gek he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Cryo.ik heb je van niets beschuldigd.
Ik heb je een eerlijk antwoord gegeven, nadat jij vroeg wat er met me is, je hebt het volkomen verknalt met die vraag met de foto van het hondje, want dat kon jij ook wel even schrijven, toen je daar om gevraagd werd, ging het helemaal mis en ik meende dat je een nieuw slachtoffer ging maken bij Schuimpje, maar Schuimpje reargeert niet eens meer.
Hoe gefrusteert moet je nu wel niet wezen als zoveel mensen niet meer op je reargeren en je steun gaat zoeken op g.v.f., net zo als al die vorige keren.
Hoe onzeker moet je wel niet wezen?
Begrijp het dan een keer!
Je hebt om hulp gevraagd en gekregen, maar alles verzandt opnieuw in een zinloze discussie.
Je wilt niet geholpen worden, je wilt blijven wie je bent, prima hoor, maar je oogst wat je zaait.
Stop nu eens met altijd maar steun zoeken bij anderen, wees een vent en los het zelf op.
Je bent al een stuk op weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan beamen, wat Ed in de uitleg van zijn vraag zegt.
Het is heel vreemd dat je op de bepaalde plek zover naar voren of achter kunt bewegen, zover dat ik normaal gesproken al plat op m'n gezicht zou gaan. Mijn dochter stond bij mij om me eventueel op te vangen, maar ik viel niet. Ikzelf onderging het gebeuren in alle rust, met het gevoel of ik rechtopstond. Tijdens mijn bezoek aan Ed, (tesamen met mijn dochter) hebben wij heel mooie dingen beleefd die nog steeds de uitwerking hiervan continueren.
Dat Cryofiel constant het tegendeel probeert aan te voeren, en daar met de kreet het is "wetenschappelijk "niet bewezen is niet reeel.
Ik zou zeggen, als je de moed hebt om deze wetenschappelijk onbewezen zaken te ondergaan en misschien een andere visie te krijgen, ga dan eens op bezoek bij Eddijst (als hij dat zou willen), inplaats van constant en vaak ongemotiveerd de vragen en/of antwoorden te bekritiseren en trachten Ed af te branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eddijst, jij zoekt net zo goed steun bij anderen, of je het nu toegeeft of niet. Gee, jij noemt wel die beschuldigingen waar hier over gesproken is, maar je maakt ze geenszins hard met voorbeelden of iets degelijks, ik denk dat je dan ook maar beter meteen je mond kunt houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/foto-ziet-werkelijkheid.72308?p=2 In de reacties onder antwoord moolkeesje. Dat is in mijn ogen sneren buiten het zicht van.. niets wetenschappelijks aan.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ed, je zegt dat je me van niets hebt beschuldigd. Ik lees even deze draad. Alleen deze draad - alle beschuldigingen in de andere draden laat ik even achterwege. Lees de onderstaande lijst - allemaal dingen die je hierboven, in deze draad kunt terugvinden. Wil je serieus beweren dat dat *geen* beschuldigingen zijn? --  Ik maak slachtoffers.
--  Ik jaag mensen weg.
--  Ik brand mensen af.
--  Ik scheld.
--  Ik duw en trek.
--  Ik heb levensangst.
--  Ik ben erop uit mezelf te profileren.
--  Ik gun een ander zijn standpunt niet.
--  Ik roep en schreeuw.
--  Ik ben onzeker.
--  Ik heb geen zelfvertrouwen.
--  Ik ben dominant.
--  Ik wil mezelf bewijzen.
--  Ik roddel.
--  Ik doe aan kwaadsprekerij.
--  Ik trap na.
--  Ik ben pathetisch.
--  Ik doe lelijk.
--  Ik reageer ten koste van anderen.
--  Ik ben aan het stalken.
--  Ik ben triest.
--  Mijn reacties zijn slechts lachwekkend.
--  Mijn intenties zijn verkeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ mlodewijk, heb je gelijk in, doen we allemaal wel eens, zeker met dit soort onderwerpen.
@ Gee...dank
@ doepie, hoef niets te zeggen!
@ Cryo, komt er ook nog een lijstje van alle positieve dingen die ik over je gezegd heb, ook nog deze week, die is veel langer en je kan doen wat je wilt, ik heb nog steeds geen hekel aan je, want ik begrijp je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ joopklepzeiker, deze 40ste reactie is helmaal voor jou.
Als dank voor je bijdrage, je volhardendheid, je eerlijkheid Cryo. heeft er zeker wel een wetenschappelijke verklaring voor, maar wat jou( jullie) is overkomen is maar mooi meegenomen, maakt toch geen reet uit hoe het heet, het werkt, niet alleen voor jou, maar voor honderden andere mensen.
Al komt het uit de kosmos, de here Jesus, het universum, de natuur, zelfs al is het alleen maar suggestie!
Het resultaat geldt.
Iets zal je hiervoor belonen.
BEDANKT!
Cryofiel
13 jaar geleden
@Ed, ongeacht de positieve dingen die je ook wel eens zegt, bovenstaande lijst bevat stuk voor stuk ernstige beschuldigingen. Als je die beschuldigingen dan ook nog eens allemaal tegelijk doet, vind ik dat eerlijk gezegd ronduit onfatsoenlijk. Deze tactiek heet "op de persoon spelen". Het is een negatieve tactiek, die alleen wordt gebruikt door mensen die geen weerwoord hebben. Dit is een enorme aanslag op het respect dat ik voor je had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lieve mensen,ik heb al zovaak gezegd dat wij(zweverds)zoals jullie ons noemen en de mensen die alles wetenschappelijk willen ontrafelen nooit in het midden bijelkaar komen.Probeer er geen ''touwtrekkerij''van te maken.Niemand van ons heeft keiharde bewijzen of iets wel of niet zo is.Laat eenieder in zijn/haar waarde.

Het beste antwoord

Een Vortex is naar mijn idee een bundeling van Goddelijke/Kosmische Energie.

M.i. is het met een V. Maar ach......niet belangrijk, de functie, het wonderlijk, daar gaat het om!

Wat is dan de functie? Dat lijkt me duidelijk Ed.
Het is een plek voor healings, mogelijk dat wanneer iemand ontvankelijk is, het doorkrijgen van boodschappen.

Het heen en weer wiebelen wat je beschrijft,
kan duiden op 'het in balans worden gebracht'.
Wanneer je healings geeft en mensen weer in balans brengt, ervaren zij dit ook. Zij hebben het gevoel te vallen, of juist heel scheef te worden.
Het gevoel hebben dat zij draaien. Naar één kant worden getrokken.
Logisch immers wanneer zij niet in balans waren, het is een innerlijk gevoel.
Er ontstaat weer een goed 'evenwicht' een juiste doorstroming.

Het door de grond zakken, mogelijk waren zij niet goed geaard en vind er een herstel plaats.

Een hele verrijking Ed wanneer deze Vortex bij jou mag zijn zodat je anderen daar gebruik van mag laten maken, dat zij healings ontvangen van de Goddelijke/Kosmische Energie!

Of deze er altijd al was? Ik weet het niet, maar jij houdt je er mee bezig en mogelijk is dit een geschenk voor jou om anderen welkom te heten in/op deze wonderlijke/helende Vortex!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik voel me klein en nederig als ik je antwoord lees en heel blij en tranen, kan het niet verklaren waarom, bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag je juist heel bijzonder voelen, niet klein en nederig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeanette, ik heb het begrepen waarom ik me zo voelde, ga het hier niet uit leggen, niet de juiste plaats er voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe maar even in een PB! Dag Ed! Slaap lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor het geven van inzicht, nu pas zie ik de waarde van je antwoord.

Andere antwoorden (6)

Een vortex kan ontstaan doordat er zich een anomaliteit in de zwaartekracht voordoet.Dit zorgt dan voor evenwichtstoornissen e.d.
Het zijn plekken van hoge energieconcentraties,die op veel plekken worden gevonden zoals de meteorenkrater in arizona.

Visueel gezien is het een mini-universum wat draait,het leeft om het zo maar te zeggen.Bekijk maar eens plaatjes van het universum,maar bekijk het niet als een schijf,maar als een draaikolk.Of denk eens aan een tornado,waar warm en koude stromen(of in het geval van een vortex positief en negatief?)elkaar ontmoeten.

Er zijn veel mensen die hier heel spiritueel mee omgaan omdat het ,net als leylijnen,doordrongen kan zijn van entiteiten die graag in van soort plekken trans-dimensionale poorten maken.Het word met nog veel spirituele zaken in verband gebracht zoals de chakra's,en hoe de energieen daarvan in zichzelf inklappen.De kundalini slang die om een mens heendraait,die vergelijking is snel te maken.

En je hebt vast weleens van the norway spiral gehoord?De autoriteiten zeggen dat het een mislukte rakettest was.Trek je eigen conclusies daar maar uit.Ik zeg je,aan de hand van een dag onderzoek,dat het niet iets van deze aarde was.Het grootste enegergievortex wat ooit is gezien is een mooie omschrijving.zie het filmpje.

Ik zou je aanraden eens een paragnost langs te laten komen.Die zullen met veel interesse hiernaar kiken.

Het is heel bijzonder om een persoonlijke vortex in je buurt
te hebben.

Ik heb met bepaalde psychedelica die ik rook ook vaak dat ik een vortex uitblaas,en dat is niet omdat ik dan gelijk al onder invloed ben:).Ik rook weleens DMT,en dit stofje huist zich in onze pijnappelklier en word gezien in vele culturen en door descartes als de deurweg naar het spirituele.Zo'n vortex geeft bij mij dan aan dat het een sprituele trip word.

Dus hoe je het ook wilt bekijken,een persoonlijke vortex,is een bijzonder cadeau en het kan,als je er spiritueel mee omgaat,je heel veel geven.

Ik zou best eens op bezoek willen komen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Ed,

Ik wist niet dat ze zo heetten. Ik ben eens gaan googlen.
En ik heb hierbij twee leuke links gevonden.

http://www.spiritofmaat.com/archive/nov2/vortex.htm

en

http://www.healingtao.info/trainingen_fusie_van_vijf_elementen.html

Als ik hier nu zelf een antwoord op probeer te maken. Dan moet ik aan jouw eigen woorden denken. Namelijk dat de natuur ons van alles voorziet om ons gezond te maken en houden.
De natuur bevat daarmee ook speciale plekken waar mensen zich kunnen terugtrekken om zichzelf weer te herstellen en heel te maken. De meeste van deze plekken zijn wel al gevonden en zijn met kloosters, kerken en andere spirituele plekken bebouwd. Zo ook dus jouw grot.
Deze plekken worden vaak via een visioen gevonden en heeft een persoon hiervoor een aantrekkingskracht. Zo ben ik bij een aantal bijzondere plekken geweest in Oostenrijk, Frankrijk en Schotland.

Het zijn speciale plekken waar je alles wat je bezig houdt even kunt laten vallen. Dat is opeens niet meer belangrijk. Je krijgt opeens de helderheid wat nu wel belangrijk is in het leven. Bij jouw plek kennelijk alleen maar lichamelijk uitingen.
Maar zijn er ook emotionele reacties? Hebben mensen hier ook visioenen, of zien ze wat wel belangrijk is in hun leven?

Hopelijk kan je hier iets mee.

Als je nog eens een vakantie zoekt voor spiritualiteit en energetische plekken. Dan moet je eens hier kijken: http://www.laoshan.nl/vakantie.htm
Het zijn QiGong workshops en ik heb ook zo een vakantie eens gedaan. Ik beschouw ze als een belangrijke leerschool voor mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gadn. bedankt voor je antwoord, ik herken er heel veel van, de grot is een plaats geworden die totaal buiten de maatschappij staat, zelfs het tijdbesef valt geheel weg, niets buiten de grot is dan tijdelijk nog belangrijk.
Iedere week huilen er mensen en worden mensen overgelukkig blij.
Sommige krijgen visioenen ( vooral ik) en krijg je inzichten in je leven en in dat van anderen.
Eind augustus verwacht ik dat je hier komt.
Zal je links bekijken, dank je.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, eind augustus. Dat is in de nazomer periode, welke staat voor oogsten. Het binnenhalen van je opgedane spirituele groei.
Wie weet, het is nu uitgesproken en ik voel absoluut geen weerstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trek er een hele dag voor uit!
Hallo,

Ik heb de ervaring mogen beleven met een vortex. Hij stond in een huis en je voelde een opwaartse stroom. Nadat ik een minuut erin gestaan heb en zeg maar "aangevoeld" heb wat het was, kon ik hem nog sluiten en weer openmaken. Dit werd bevestigd door de bewoonster van het huis.
In dit huis heb ik een cursus "Touch for health" gevolgd.
Zij omschreef het toendertijd als draaikolk.

Ik heb het haar laten voelen toen hij gesloten was en zij bevestigde dat toendertijd dat hij dicht was. Nadat ik hem weer open gemaakt heb, heb ik hem schijnbarend ook groter gemaakt en het was heel lekker om in te staan. Lekker zuiver, zeg maar een spirituele douche. Alleen dan van onderen aangewakkerd zeg maar.

Een vortex doet naar mijn idee het volgende: voor degene die teveel "zweven" naar beneden trekken en degene die een duwtje nodig hebben, duwt hij omhoog. Hij levelt eigenlijk iedereen naar zijn of haar zelfde niveau toe, omdat zijn stroom namelijk universeel is en geen gradatie kent, mijns inziens.

Ik weet niet of ze blijvend zijn of dat ze zich verplaatsen cq verdwijnen. Misschien is het wel universele plaksel

Ik zou deze vortex best eens willen ervaren!!!

Groeten,

Richard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind je het goed, dat ik je via een p.b. vragen stel?
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag zeer zeker, Richard
Bedankt voor deze vraag Ed, het heeft mij de gelegenheid gegeven om over dit onderwerp wat meer te leren.

Het volgende heb ik ontdekt: Een vortex is een kans, een neutraal gelegenheid om een spiritueel port te creëren.

Dat kan gebeuren door het opladen van de vortex met de juiste intenties.
Dat kan jij doen of laten doen door regelmatig in de juiste bewustzijn je intenties richting de vortex los te laten.

Een vortex is net als een ruw diamant je moet eraan werken maar als je het goed doet kan je een zeer krachtig positieve plek creëren.
Er zijn natuurlijk ook mensen die zo'n plek gebruiken voor de andere kant.
Hoe dan ook zolang de vortex neutraal is voel je meestal gedesoriënteerd of een versterking van je momenteel gevoelens, spiritueel begaafd mensen kunnen wat meer voelen maar de echte effect zal bijna iedereen voelen zodra je aan je ruwe diamant gaat werken.

Sommige van de heiligste plekken in de wereld zijn geplaatst op een vortex, een van de bekendste - de Inner Sanctum van de tempel in Jeruzalem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jacob, dank voor je reatie over dit byzondere onderwerp, ik weet er nog niets van af, weet alleen waar hij is wat hij kan veroorzaken.
Ik wordt er vaak duizelig van, alleen wat dat nu betekent, geen idee, jij soms?
De vortex ligt vlak bij, of juist op een kruispunt van 2 krachtige leylijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik weet is dat de kracht van de locatie heeft te maken met drie spiritueel concepten die moeten aanwezig zijn: 1. Plaats van wil - De vortex zelf zoals ik heb beschrijven is een plaats van wil - dat zegt dat het net als een mens een soort van eigen wil om te bestaan heeft, het leeft bijna maar heeft geen bewustzijn. Moeilijk om uit te leggen zo in het kort maar misschien herken je wat ik bedoel. 2. Tijd van wil - Is de activiteit sterker op vrijdag tegen zon ondergang en tijdens de nieuwe maan? 3. Levende water - is er een levende waterbron vlak bij? Als deze concepten bij elkaar komen dan is het geen toeval. Ik ben benieuwd of alle drie concepten aanwezig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jacob, waarschijnlijk heb ik de hele sacrale plaats zelf veroorzaakt,( volgens sommige), alleen de leylijn liep er natuurlijk al, heb de plaats van de grot, met behulp van mijn gids gevonden en ben toen daar gaan bouwen. Voor 2 weet ik niet, de activiteit/ kracht is telkens wisselend, maar bijna altijd heel sterk als ik een sessie heb. Voor 3, ja er is levend water zeer nabij (2 m. )
Ongetwijfeld spelen nog veel meer factoren een rol.
Wat een leuke vraag! Ik wist niet dat ze ook wetenschappelijk te meten zijn. Ik heb alleen een 'inside-verslag':

Vortexen kun je zelf creëeren. Je kunt er een oproepen of plaatsen als je geïnitieerd bent in energetisch werk, zoals Shamballa (net zoiets als Reiki, maar dan met verschillende dimensies). Het is een directe verbinding tussen het hart van de aarde en de Bron, of God, als je het zo wilt noemen. Het is een kolom met daarin draaiende spiralen van energie, die gemakkelijk in trilling verhoogd kunnen worden. Dat is ook wat je voelt. Bij een lagere trilling voel je je zwaar, bij een hogere trilling lijkt het of je gaat zweven, of in ieder geval word je licht in je hoofd.

Ik heb een Vortex geopend aan de voet van mijn behandeltafel, met de intentie iedereen die daar gaat staan te aarden. Na het openen heb ik de Arcturians (of Arcturiërs, in het Nederlands - Wezens die tijd en ruimte met geometrische vormen kunnen beheersen) gevraagd om hem open te houden tot ik hem op wil heffen. Iedereen die op die plek gaat staan, voelt zich meteen rustiger.

Je zou kunnen proberen er te gaan staan, en de energie te sturen: kijk of je de trilling kunt verlagen, zodat je er gemakkelijker kunt staan. Vraag wel om hulp voor je begint, het is aan jou om te zorgen dat je er veilig mee aan de gang kunt!

Er is ook een energetische therapie geënt op Vortexen. Je kunt de informatie vinden op www.vortexhealing.com
Het komt er in het heel kort op neer, dat ze een Vortex gebruiken om informatie en genezende energie te channelen voor de cliënt.

Ik hoop dat het een beetje een helder verhaal is ;-)
Voor mij is het gesneden koek, dus het kan zijn dat ik wat vergeten ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles over het fortex fenomeen is te vinden op www.markorodin.com . Het is erg ingewikkeld, maar bijvoorbeeld een spoel (de rodin coil) die volgens dit principe wordt gewikkeld, is super efficient! Het is de magnetische flux die gebundeld wordt naar het midden en als ik me niet vergis is dat enkel de Noord pool van magnetisme. Het is moeilijk te verklaren, maar wat verteld wordt in de omschrijving van de vraag is goed mogelijk!

Alles komt in principe neer op magnetisme die onstaat door de stroom van electronen. Dit is ook de reden dat er zwaartekracht is. We zijn dan wel geen ferro metaal, maar als magnetisme groot genoeg is, heeft dat wel degelijk invloed op ons!