Wat is de functie van een fortex?

Sinds enige weken weet ik, mede door antwoorden hier op g.v., dat de bijzonder plek in mijn grot een fortex is.
De plek is ongeveer 70 cm doorsnee en is rond.
Inmiddels hebben 18 mensen op deze plek gestaan, waarvan er 17 bijzondere dingen ervaren hebben zoals het heen en weer wiebelen, tot regelmatig bijna omvallen.
Sommige maakte een draaiende beweging, anderen werden naar een kant getrokken, of begonnen zich schokkerig te bewegen.
Ook werden enkele misselijk/draaierig.
Weer anderen hadden het gevoel de grond in te zakken.
Inmiddels hebben 5 anderen zonder kennis vooraf en op verschillende dagen,zonder elkaar te kennen, de juiste plek aangewezen, waar de fortex zich bevind.
Dus ook zij, konden hem vinden/ voelen.
Zou deze fortex nu hier ontstaan zijn, of was hij er altijd al?

Toegevoegd na 4 uur:
Als je op google gaat zoeken wordt het woord vortex ook met een f (fortex) geschreven.
Wie weet nu wat goed is?

Toegevoegd na 4 uur:
De vortex die ik bedoel, is een draaiende kolom van energie.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik ga spoedig deze vraag sluiten, het heeft weer de nodige stof doen opwaaien, ik wil iedereen bedanken voor hun of haar inzet, dit betekent heel veel voor me.
Het was mooi om ook te lezen van iemand die hier ter plaatse in/op de vortex heeft gestaan, jammer dat de discussie wat uit de hand is gelopen, maar dat hoort er nu eenmaal ook bij, je mag hier zeggen wat je denkt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een Vortex is naar mijn idee een bundeling van Goddelijke/Kosmische Energie. M.i. is het met een V. Maar ach......niet belangrijk, de functie, het wonderlijk, daar gaat het om! Wat is dan de functie? Dat lijkt me duidelijk Ed. Het is een plek voor healings, mogelijk dat wanneer iemand ontvankelijk is, het doorkrijgen van boodschappen. Het heen en weer wiebelen wat je beschrijft, kan duiden op 'het in balans worden gebracht'. Wanneer je healings geeft en mensen weer in balans brengt, ervaren zij dit ook. Zij hebben het gevoel te vallen, of juist heel scheef te worden. Het gevoel hebben dat zij draaien. Naar één kant worden getrokken. Logisch immers wanneer zij niet in balans waren, het is een innerlijk gevoel. Er ontstaat weer een goed 'evenwicht' een juiste doorstroming. Het door de grond zakken, mogelijk waren zij niet goed geaard en vind er een herstel plaats. Een hele verrijking Ed wanneer deze Vortex bij jou mag zijn zodat je anderen daar gebruik van mag laten maken, dat zij healings ontvangen van de Goddelijke/Kosmische Energie! Of deze er altijd al was? Ik weet het niet, maar jij houdt je er mee bezig en mogelijk is dit een geschenk voor jou om anderen welkom te heten in/op deze wonderlijke/helende Vortex!

Een vortex kan ontstaan doordat er zich een anomaliteit in de zwaartekracht voordoet.Dit zorgt dan voor evenwichtstoornissen e.d. Het zijn plekken van hoge energieconcentraties,die op veel plekken worden gevonden zoals de meteorenkrater in arizona. Visueel gezien is het een mini-universum wat draait,het leeft om het zo maar te zeggen.Bekijk maar eens plaatjes van het universum,maar bekijk het niet als een schijf,maar als een draaikolk.Of denk eens aan een tornado,waar warm en koude stromen(of in het geval van een vortex positief en negatief?)elkaar ontmoeten. Er zijn veel mensen die hier heel spiritueel mee omgaan omdat het ,net als leylijnen,doordrongen kan zijn van entiteiten die graag in van soort plekken trans-dimensionale poorten maken.Het word met nog veel spirituele zaken in verband gebracht zoals de chakra's,en hoe de energieen daarvan in zichzelf inklappen.De kundalini slang die om een mens heendraait,die vergelijking is snel te maken. En je hebt vast weleens van the norway spiral gehoord?De autoriteiten zeggen dat het een mislukte rakettest was.Trek je eigen conclusies daar maar uit.Ik zeg je,aan de hand van een dag onderzoek,dat het niet iets van deze aarde was.Het grootste enegergievortex wat ooit is gezien is een mooie omschrijving.zie het filmpje. Ik zou je aanraden eens een paragnost langs te laten komen.Die zullen met veel interesse hiernaar kiken. Het is heel bijzonder om een persoonlijke vortex in je buurt te hebben. Ik heb met bepaalde psychedelica die ik rook ook vaak dat ik een vortex uitblaas,en dat is niet omdat ik dan gelijk al onder invloed ben:).Ik rook weleens DMT,en dit stofje huist zich in onze pijnappelklier en word gezien in vele culturen en door descartes als de deurweg naar het spirituele.Zo'n vortex geeft bij mij dan aan dat het een sprituele trip word. Dus hoe je het ook wilt bekijken,een persoonlijke vortex,is een bijzonder cadeau en het kan,als je er spiritueel mee omgaat,je heel veel geven. Ik zou best eens op bezoek willen komen:)

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=ec8iquvSUNE...

Hoi Ed, Ik wist niet dat ze zo heetten. Ik ben eens gaan googlen. En ik heb hierbij twee leuke links gevonden. http://www.spiritofmaat.com/archive/nov2/vortex.htm en http://www.healingtao.info/trainingen_fusie_van_vijf_elementen.html Als ik hier nu zelf een antwoord op probeer te maken. Dan moet ik aan jouw eigen woorden denken. Namelijk dat de natuur ons van alles voorziet om ons gezond te maken en houden. De natuur bevat daarmee ook speciale plekken waar mensen zich kunnen terugtrekken om zichzelf weer te herstellen en heel te maken. De meeste van deze plekken zijn wel al gevonden en zijn met kloosters, kerken en andere spirituele plekken bebouwd. Zo ook dus jouw grot. Deze plekken worden vaak via een visioen gevonden en heeft een persoon hiervoor een aantrekkingskracht. Zo ben ik bij een aantal bijzondere plekken geweest in Oostenrijk, Frankrijk en Schotland. Het zijn speciale plekken waar je alles wat je bezig houdt even kunt laten vallen. Dat is opeens niet meer belangrijk. Je krijgt opeens de helderheid wat nu wel belangrijk is in het leven. Bij jouw plek kennelijk alleen maar lichamelijk uitingen. Maar zijn er ook emotionele reacties? Hebben mensen hier ook visioenen, of zien ze wat wel belangrijk is in hun leven? Hopelijk kan je hier iets mee. Als je nog eens een vakantie zoekt voor spiritualiteit en energetische plekken. Dan moet je eens hier kijken: http://www.laoshan.nl/vakantie.htm Het zijn QiGong workshops en ik heb ook zo een vakantie eens gedaan. Ik beschouw ze als een belangrijke leerschool voor mij.

Hallo, Ik heb de ervaring mogen beleven met een vortex. Hij stond in een huis en je voelde een opwaartse stroom. Nadat ik een minuut erin gestaan heb en zeg maar "aangevoeld" heb wat het was, kon ik hem nog sluiten en weer openmaken. Dit werd bevestigd door de bewoonster van het huis. In dit huis heb ik een cursus "Touch for health" gevolgd. Zij omschreef het toendertijd als draaikolk. Ik heb het haar laten voelen toen hij gesloten was en zij bevestigde dat toendertijd dat hij dicht was. Nadat ik hem weer open gemaakt heb, heb ik hem schijnbarend ook groter gemaakt en het was heel lekker om in te staan. Lekker zuiver, zeg maar een spirituele douche. Alleen dan van onderen aangewakkerd zeg maar. Een vortex doet naar mijn idee het volgende: voor degene die teveel "zweven" naar beneden trekken en degene die een duwtje nodig hebben, duwt hij omhoog. Hij levelt eigenlijk iedereen naar zijn of haar zelfde niveau toe, omdat zijn stroom namelijk universeel is en geen gradatie kent, mijns inziens. Ik weet niet of ze blijvend zijn of dat ze zich verplaatsen cq verdwijnen. Misschien is het wel universele plaksel Ik zou deze vortex best eens willen ervaren!!! Groeten, Richard

Bedankt voor deze vraag Ed, het heeft mij de gelegenheid gegeven om over dit onderwerp wat meer te leren. Het volgende heb ik ontdekt: Een vortex is een kans, een neutraal gelegenheid om een spiritueel port te creëren. Dat kan gebeuren door het opladen van de vortex met de juiste intenties. Dat kan jij doen of laten doen door regelmatig in de juiste bewustzijn je intenties richting de vortex los te laten. Een vortex is net als een ruw diamant je moet eraan werken maar als je het goed doet kan je een zeer krachtig positieve plek creëren. Er zijn natuurlijk ook mensen die zo'n plek gebruiken voor de andere kant. Hoe dan ook zolang de vortex neutraal is voel je meestal gedesoriënteerd of een versterking van je momenteel gevoelens, spiritueel begaafd mensen kunnen wat meer voelen maar de echte effect zal bijna iedereen voelen zodra je aan je ruwe diamant gaat werken. Sommige van de heiligste plekken in de wereld zijn geplaatst op een vortex, een van de bekendste - de Inner Sanctum van de tempel in Jeruzalem.

Wat een leuke vraag! Ik wist niet dat ze ook wetenschappelijk te meten zijn. Ik heb alleen een 'inside-verslag': Vortexen kun je zelf creëeren. Je kunt er een oproepen of plaatsen als je geïnitieerd bent in energetisch werk, zoals Shamballa (net zoiets als Reiki, maar dan met verschillende dimensies). Het is een directe verbinding tussen het hart van de aarde en de Bron, of God, als je het zo wilt noemen. Het is een kolom met daarin draaiende spiralen van energie, die gemakkelijk in trilling verhoogd kunnen worden. Dat is ook wat je voelt. Bij een lagere trilling voel je je zwaar, bij een hogere trilling lijkt het of je gaat zweven, of in ieder geval word je licht in je hoofd. Ik heb een Vortex geopend aan de voet van mijn behandeltafel, met de intentie iedereen die daar gaat staan te aarden. Na het openen heb ik de Arcturians (of Arcturiërs, in het Nederlands - Wezens die tijd en ruimte met geometrische vormen kunnen beheersen) gevraagd om hem open te houden tot ik hem op wil heffen. Iedereen die op die plek gaat staan, voelt zich meteen rustiger. Je zou kunnen proberen er te gaan staan, en de energie te sturen: kijk of je de trilling kunt verlagen, zodat je er gemakkelijker kunt staan. Vraag wel om hulp voor je begint, het is aan jou om te zorgen dat je er veilig mee aan de gang kunt! Er is ook een energetische therapie geënt op Vortexen. Je kunt de informatie vinden op www.vortexhealing.com Het komt er in het heel kort op neer, dat ze een Vortex gebruiken om informatie en genezende energie te channelen voor de cliënt. Ik hoop dat het een beetje een helder verhaal is ;-) Voor mij is het gesneden koek, dus het kan zijn dat ik wat vergeten ben.

Alles over het fortex fenomeen is te vinden op www.markorodin.com . Het is erg ingewikkeld, maar bijvoorbeeld een spoel (de rodin coil) die volgens dit principe wordt gewikkeld, is super efficient! Het is de magnetische flux die gebundeld wordt naar het midden en als ik me niet vergis is dat enkel de Noord pool van magnetisme. Het is moeilijk te verklaren, maar wat verteld wordt in de omschrijving van de vraag is goed mogelijk! Alles komt in principe neer op magnetisme die onstaat door de stroom van electronen. Dit is ook de reden dat er zwaartekracht is. We zijn dan wel geen ferro metaal, maar als magnetisme groot genoeg is, heeft dat wel degelijk invloed op ons!

Bronnen:
www.markorodin.com

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100