Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan je terecht met vragen over dierenwelzijn in een dierenwinkel?

Ik was vandaag bij een dierenwinkel, waarvan ik vind dat ze niet goed voor hun dieren zijn. En dan met name over de hoeveelheid aan dieren in een hokje. Er liepen ook best wat vogels zenuwachtig heen en weer door de kooien.

Maar tussen dat vinden en daar gelijk in hebben, kan best een verschil zitten.

Waar zou ik terecht kunnen met mijn vraag? Ik wil het bedrijf nou niet direct aan de schandpaal nagelen...

Picture for question
TurfGraver
3 jaar geleden
Dierenwinkel en dierenwelzijn?
Ze houden ze in leven om er geld aan te verdienen.
Antoni
3 jaar geleden
Hoewel je bij verschillende officiële instanties terecht kan met je vragen, is het stellen van de vragen aan de winkelier zelf natuurlijk de eerste stap om een antwoord te vinden of om je weer gerust te stellen. De winkelier kan uitleggen waarom hij of zij bepaalde keuzes heeft gemaakt bij de huisvesting van de dieren. Dat kan al een heleboel verklaren.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
@TurfGraver, ik weet dat jij er zo in staat. Maar er zijn nog steeds winkels waar wel goed voor dieren gezorgd wordt ondanks het winstoogmerk. Mensen zullen altijd dieren blijven kopen, dan heb ik liever dat zo'n winkel of fokker goed is voor de dieren.
TurfGraver
3 jaar geleden
@HeerVoldermort, als je zo nodig dieren moet bezitten dan hoop ik ook dat je ze goed verzorgd.
Nog liever hoop ik dat we gewoon genieten van dieren in hun vrijheid.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Dit is verantwoordelijkheid van de NVWA
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Dan kan je bellen met het telefoonnummer 144. Dat is het telefoonnummer van de dierenambulance, maar je kan ook bellen voor overleg over een situatie waarin je twijfelt over de verzorging van dieren.

Zie https://www.dierenbescherming.nl/over-ons/service-en-informatie/dier-in-nood.
(Lees meer...)
Antoni
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing