Mag de directie de bonus aan al hun medewerkers geven?

een jaar geleden
1K
Amadea
een jaar geleden
Waarom niet, dat is toch eerlijk?
crispy
een jaar geleden
Welke bonus heb je het hier over? Als het een bonus is die (bijvoorbeeld) specifiek voor verkopers was bedoeld, dan hebben de verkopers daar recht op. Dat mogen ze dan niet verdelen in de service afdeling of zo.

Antwoorden (2)

Ja, de directie mag zelf bepalen wie een bonus krijgt en (of) wie niet. Meestal worden bonussen verdeeld onder het (voltallige) personeel.
een jaar geleden
Ja, al is het dan wat vreemd om van een bonus te spreken. Een bonus is een extra financiële beloning voor een goede prestatie, althans dat zou het moeten zijn. Niet een "standaard-extra" voor bepaalde functies, zoals ook wel gebeurt.

Omdat het niet aannemelijk is dat ALLE medewerkers goed hebben gepresteerd kun je beter van een winstuitkering, eindejaarsuitkering of iets dergelijks spreken als iedereen een extra krijgt.

En het woord bonus beperken voor het "extraatje" dar iemand krijgt die prestaties heeft geleverd die aanzienlijk beter zijn dan gemiddeld.
Computoon
een jaar geleden