Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer en waarvoor mag de Nederlandse Politie mij aanhouden na/bij tot staan gebracht hebben?

bevoegd/niet bevoegd

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
In voortgang van dat proces
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
en wanneer moet ik aangeven dat ik zakelijk op de weg ben en dat men mij met rust moet laten bij de tot staan houding of het tot staan gebracht hebben van mij op de openbare weg
Antoni
3 jaar geleden
@jkavanbreda, het is absurd te denken dat iemand die zakelijk op de weg is met rust gelaten zou moeten worden door de politie. Ik vraag me ernstig af waar deze gedachte vandaan komt. Het lijkt een soort klassenjustitie als het mogelijk zou zijn dat bepaalde personen op de weg door de politie met rust gelaten zouden moeten worden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

De politie mag jou aanhouden 'In geval van ontdekking op heterdaad van een strafbaar feit', zie artikel 53 Wetboek van Strafvordering. Buiten heterdaad mag dat alleen 'op bevel van de officier van justitie' (artikel 54 Wetboek van Strafvordering).
Aangeven dat 'men jou met rust moet laten omdat je zakelijk onderweg bent', is formeel geen argument.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 26 maart 2022 12:46: bron
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing