Moet ik straks gewoon 100 postzegels kopen ? (zie de uitleg)

De waardeaanduiding op postzegels verdwijnt lees ik, er staat straks alleen nog maar een 1 of een 2 op, een van de redenen is dat er na een tariefwijziging geen nieuwe postzegels gedrukt hoeven te worden. Dan zou je nu nog 100 (of meer) postzegels kunnen kopen voor € 0,44 en die blijven gebruiken of zie ik dat verkeerd ? Hoe weet TNT dan dat je die postzegels voor dit bedrag staan in plaats van het nieuwe tarief ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het idee is inderdaad dat je straks voor € 0,44 een "postzegel binnenland" koopt, zonder verdere waarde-aanduiding. Als dan een paar jaar later het versturen van een binnenlandse brief ineens € 9,95 blijkt te kosten, heb jij een aardig voordeeltje als je nu al postzegels inkoopt. In die zin heb je gelijk. Of het zinvol is, hangt af van je verwachting. Denk je dat de posttarieven sneller zullen stijgen dan de rente op een bankrekening, of denk je dat je op een bankrekening meer rente zult krijgen dan de kostenstijging van de post? Als je denkt dat de postbezorging de komende jaren heel snel veel duurder zal worden, moet je nu veel postzegels kopen. Als je denkt dat de postbezorging maximaal 1% per jaar duurder zal worden, kun je beter geen postzegels kopen, maar je geld op een spaarrekening zetten. Dan heb jij straks bijvoorbeeld 3% meer geld, en ben je slechts 1% meer kwijt aan een postzegel. (Dit is zomaar een simpel voorbeeld, let niet op de precieze getallen.)

Heb je het artikel wel goed doorgelezen of ben je gestopt bij het plaatje? Want na het plaatje staat: "Een 1 is voor brieven tot 20 gram, een 2 tot 50 gram. De nieuwe methode maakt het makkelijker om de prijs te verhogen, dan hoeft TNT niet steeds nieuwe postzegels te maken en bijplakken hoeft dan ook niet meer." Ik gok dat, dat wel je vraag beantwoord. Dus je koopt een postzegel met daarop een 1 en je betaald een x bedrag. En dan ben je klaar. Voor een brief tot 20 gram. Je koopt een postzegel met daarop een 2 en je betaald een x bedrag. En dan ben je klaar. Voor een brief van 20 tot 50 gram Daar boven gaat het vast in pakketjes.

Bronnen:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binn...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100