waarom wordt er bij immigratie en emigratie niet gewoon gelijk overgestoken?

als ik het zo bekijk in nederland worden de wachtlijsten voor het ergens wonen steeds langer. pim fortuin riep het land is vol grenzen dicht. wilders heeft ook dat soort plannen. ik zeg naar mijn mening zodra je het dicht zet maak je een hoop niet meer mogenlijk ook het goede niet.
dus als iemand naar duitsland wil en en twee andere van duitsland naar nederland wil dan moet komt die andere duitser op de wachtrij en de andere twee wisselen van land. en zo krijg je dus dat er 2000 afrikanen hier naartoe willen en 1 nederlander daar naartoe. er dus 1999 moeten wachten. noem gewoon wat rare getallen.
toch denk ik dat veel mensen ergens wat veranderd willen zien worden. ik kan natuurlijk mis hebben want wat ik wil hoeft een ander niet te willen. dus graag opheldering zodat ik het weer kan zien. :P

Toegevoegd na 2 minuten:
als er nu een uitzondering gemaakt wordt door de politiek omdat ze een politiek pardon willen geven. dan betekend dat ook wat. en is het niet vanzelf sprekend.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn meerdere redenen dat niet te doen; het zou een enorme bureaucratie met zich meebrengen. Dat soort wachtlijsten moet tenslotte ook bijgehouden worden.
Daarnaast is het niet slim als Nederland eenzijdig een regel in zou voeren die lijnrecht tegen het Handvest voor de Grondrechten van de Europese Unie (die streeft naar "vrije verkeer van personen, diensten, goederen en kapitaal, alsook de vrijheid van vestiging.")

Als laatste vraag ik me af waar je hebt gekeken, maar in Nederland is nog altijd een woningoverschot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de opheldering. kreeg sterk de indruk door door de toch wel hoge wachtlijsten en verhalen van mensen in gewilde gebieden en pim fortuin die zegt het land is vol dat er een groot probleem is met huisvesting. ik kan mij herrinderen dat er eens 17 miljoen mensen in nederland waren dan ligt nu op 16,5 miljoen. goed ik heb dat dus niet terug kunnen vinden op internet ergens. en zal dat wel verkeerd gehoord hebben. ik haal toch wel dingen van het nieuws. ik kijk het niet iedere dag. en weet dus ook niet of ik dat stuk over leegstand gemist hebt. heb jij dat via het nieuws binnen gekregen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Dat is geregeld in het nieuws. Bijvoorbeeld dit; http://www.nrc.nl/binnenland/article1883993.ece/Regio_krimpt,_dus_Ganzedijk_moet_weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...en dit; http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1083683.ece/Dorpen_in_Nederland_strijden_om_inwoners
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks

Andere antwoorden (2)

Binnen de EU kun jij morgen jouw koffertje pakken en elders gaan wonen en werken. Een van de voordelen van de EU.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alsof de wachtlijsten voor woningen voor het grootste gedeelte door de immigranten zouden komen. Zolang er mensen in NL wonen die te beroerd zijn werk aan te nemen (asperges steken, gezondsheidszorg etc etc), waarom zouden daar dus geen mensen (ook buitenlanders) mogen werken die daar niet te beroerd voor zijn? Of moeten we dan eerst wachten met oogsten voordat er genoeg mensen naar Polen of India gaan?
Niet echt praktisch en omzetbaar.