De volgende Tweede Kamerverkiezingen vinden plaats op woensdag 17 maart 2021, mits er niet eerder verkiezingen plaatsvinden door een val van het kabinet.
Antoni
5 jaar geleden
SentWierda
5 jaar geleden
Een kabinet kan ook vallen één maand voor de verkiezingen. Hoe zit het dan? Want dan kan geen sprake zijn van vervroegde verkiezingen.
Antoni
5 jaar geleden
Dan gaan de verkiezingen gewoon door op de eerder geplande datum, maar dan met een demissionair kabinet. Ja, je hebt dus gelijk: als het kabinet in de periode valt vóór de geplande datum van de verkiezingen waarin geen vervroegde verkiezingen meer kunnen worden gehouden, dan vinden de verkiezingen plaats op de al eerder geplande datum, maar dan met een demissionair kabinet.
Op 17 maart 2021, behalve als het kabinet al eerder valt, zoals bij Rutte1 het geval was