Zou je een gesprek over "hoe de problemen van derde-wereld landen op te lossen" onder ontwikkelingseducatie in kunnen delen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Het gaat in dit geval om een onderwijsleergesprek met studenten op een school.
Ik heb het hierbij over de algemene problemen. Geen werk, geen geld, geen eten, corruptie etc.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee. Niet zomaar. Je vraag is te vaag om duidelijker antwoord te geven. Mar zomaar een gesprek met iemand over de problemen van de derde wereld is geen educatie, laat staat ontwikkelingseducatie. Tevens 'De problemen van derde-wereld landen'. Welke heb je in gedachten?

Ik ben er mijn hele leven mee geconfronteerd, maar heb nooit de problemen echt kunnen benoemen, laat staan oplossingen kunnen bedenken. Je zou het recente boek van die Afrikaanse econome eens moeten lezen (naam vergeten, maar het was kort geleden in het nieuws). Ik denk niet dat er een oplossing is, want ze zijn niet voor niets arm en als wij zorgen dat de armere landen meer produceren, dan is de milieubelasting weer zodanig, dat de wereld onbewoonbaar wordt. Ik sluit complete herverdeling uit, omdat dat niet realistisch is. Niemand zou gehoor geven aan het bevel om 50 % van inkomen en bezit af te staan aan een aantal derdewereldlanden. Althans, ik niet. Je kunt ze alleen maar tijd geven om de kans te grijpen om welvaart te ontwikkelen. Dat kun je niet regelen voor anderen. Zelfs je eigen kinderen kun je op school niet laten presteren als ze geen zin en/of aanleg hebben