Zijn luisterboeken in het algemeen populair?

Voorziet de markt in de behoefte of wordt slechts de 'bestsellers' als audioboek aangeboden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij blinden en slechtzienden zijn luisterboeken al razend populair sinds pakweg de uitvinding van de bandrecorder. De laatste tijd worden ze meer gepromoot voor mensen die ook gewoon zouden kunnen lezen, maar dan op momenten dat lezen minder voor de hand ligt, in de auto bijvoorbeeld, en dat blijkt een gat in de markt.

Omdat het echter nogal een aanschaf is, zullen ze nooit het niveau van gedrukte boeken halen, maar het is wel degelijk een groeiende markt. En het zijn lang niet allemaal bestsellers die aangeboden worden ; ook hoorcolleges en lezingen zijn populair op CD, maar ook minder bekende schrijvers en boeken worden ruimschoots aangeboden.

Het MP3spelertje en de mogelijkheid om te downloaden heeft de markt zelfs nog iets vergroot. Soms zelfs gratis, wat voor nieuwe schrijvers weer een andere mogelijkheid is om hun afzetmarkt te vergroten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maakt mijn antwoord overbodig :)

Andere antwoorden (2)

Luisterboeken hebben een kleine doelgroep.
Dit is voor de mensen die niet goed meer kunnen lezen of voor de allerkleinste onder ons.
Luisterboeken zijn niet echt populair te noemen.
En de boeken die in luisterboeken verschijnen zijn vaak al de bekendere en goed verkopende boeken.
Een boek niet weinig mensen kennen of kopen zal dan ook nooit op als luisterboek uitkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luisterboeken zijn vooral populair in landen waar mensen veel lange afstanden rijden. Denk aan VS, Australie. Daar ken ik diverse mensen die stapels van die dingen afwerken in de auto.