Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dat legaal?

Ik werk zins kort bij Hanos, op mijn tweede werkdag stond het fnv voor de deur. een man met een leuk praatje vertelde dat mijn cao slecht was en vroeg of ik collegiaal wou zijn en wou tekenen voor een betere cao.

Ik dacht dat dat wel kon en heb dus getekend. achteraf ging het helemaal niet om een veel betere cao en gaat alleen het fnv er op voor uit. verder komen ze op verboden terrein en vallen ze leidinggevende lastig. Mag het fnv op z'n manier aan zijn handtekeningen komen? en kan ik nog iets doen om alsnog mijn handtekening in te trekken?

Toegevoegd na 13 minuten:
let niet op de spelfouten, ik ben dyslecties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
720

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op welke manier vallen ze de leidinggevende lastig? Omdat de arbeidsomstandigheden niet goed zijn en daarom de FNV vaak langs komt?

Daarnaast is het natuurlijk wel dom om ergens voor te tekenen waar je niets of weinig vanaf weet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hij moet de voorwaarden op het blad van ondertekenen hebben staan of een verwijzing daarnaar. Is dit niet het geval dan is het illegaal. Staat dit er wel op dan is het legaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt volgens mij een opzegtermijn van twee volle kalandermaanden. Even bellen met ze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die man/vrouw van het FNV stond daar op een werkplek, waar hij/zij niets te zoeken had!! En was daar dus ongewenst! Ik betwijvel of het wel iemand van de FNV was en of het niet iemand van jullie hanos personeel was die lid van de FNV is! En zieltjes aan het winnen was! Hopelijk heb je wel goed gelezen, waarvoor je hebt getekend, en hopelijk heb je je geen lidmaatschap aan laten praten. Als je binnen een x aantal werkdagen reageert kun je het nog ongedaan laten maken.
FNV en CNV kun je vergelijken met de grote bedrijven! Ze letten op de centen, en de individu onder ons word vergeten(de moeite niet waard).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het FNV kennende lijkt mij dit verhaal niet waar. Als het klopt kan jij je beklach doen en ik weet zeker dat er iets aangedaan zal worden. Als er iets aan de CAO gedaan gaat worden zal dit nooit individueel gebeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de feiten inderdaad zo gebeurd zijn als jij hier beschrijft valt die handeling naar mijn mening onder de z.g. colportagewet.

Dat houdt o.a. in dat je een wettelijke bedenktermijn hebt en de overeenkomst dus kunt ontbinden.

Ik zou, in jouw geval, de FNV gewoon even bellen en het ze voorleggen..want zo ik hen ken..werken ze niet op deze wijze.

Gr. Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit valt onder colportage en dus kun je binnen 8 dagen je handtekening weer intrekken/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding