Waarom worden er zo vaak antwoorden gegoogled?

Op het gevaar af, dat ik hier tig minnen voor krijg. Bijna alle antwoorden zijn via google te vinden. Dat zou deze site overbodig maken en dan zouden er geen vragen meer gesteld hoeven worden. Dat zou toch jammer zijn. Waarom putten we niet gewoon uit onze eigen kennis, eventueel na het eerst op te zoeken, maar niet met copy/paste?
Er is altijd wel iemand, die het goede antwoord weet en zo niet, dan is dat jammer. Gaan we gewoon zelf googlen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het kennisvragen betreft, is dat begrijpelijk, want google is zo enorm makkelijk. Maar eigenlijk heeft zo'n vragenrubriek dan niet zoveel zin. Je kunt het dan ook meteen opzoeken. Ik doe zelf nooit zo mee aan die kennisvragen, om dezelfde reden. En ik vind er niks aan een antwoord te geven dat rechtstreeks uit de goochlekast komt.. Waarom zou je minnen krijgen? Je vraag is toc h heel logisch en terecht? In elk geval leent deze vraag van jou zich niet voor een gegoogled antwoord! Dat is toch maar weer mooi!

Tsja.. De betere vraag zou natuurlijk zijn: Waarom googlen mensen niet voor ze een vraag stellen. ALS het antwoord goed op internet staat, dan kan je het copieren en plakken en heeft de vragensteller zijn antwoord, zonder zelf 10 minuten te denken over het formuleren van een antwoord. Prima toch? Vaak zijn de gegoogle antworoden trouwens niet specifiek voor de vraag, maar geven een algemene handleiding. Zoals.. Waarom moet je je ketting op het blad terug leggen waar je op fietste toen de ketting er af liep. En dan een link plaatsen naar de werking van een fietsenmaker. Dat is niet de vraag beantwoorden, maar lui