Waarom worden er zo vaak antwoorden gegoogled?

Op het gevaar af, dat ik hier tig minnen voor krijg. Bijna alle antwoorden zijn via google te vinden. Dat zou deze site overbodig maken en dan zouden er geen vragen meer gesteld hoeven worden. Dat zou toch jammer zijn. Waarom putten we niet gewoon uit onze eigen kennis, eventueel na het eerst op te zoeken, maar niet met copy/paste?
Er is altijd wel iemand, die het goede antwoord weet en zo niet, dan is dat jammer. Gaan we gewoon zelf googlen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vaak weet ik het antwoord wel, maar google het toch even op, zodat ik zeker weet dat ik een goed antwoord geef. Soms staat het iets op internet beter beschreven dan dat ik kan uitleggen.

En als een vraag mij interesseerd, dan ga ik ook het antwoord opzoeken zodat ik er ook wat van leer. Het bijkomend voordeel is dat ik er dan een puntje voor kan krijgen als het goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

omdat je dan puntjes kunt krijgen voor het goede antwoord. joepie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het kennisvragen betreft, is dat begrijpelijk, want google is zo enorm makkelijk. Maar eigenlijk heeft zo'n vragenrubriek dan niet zoveel zin. Je kunt het dan ook meteen opzoeken.
Ik doe zelf nooit zo mee aan die kennisvragen, om dezelfde reden. En ik vind er niks aan een antwoord te geven dat rechtstreeks uit de goochlekast komt..
Waarom zou je minnen krijgen? Je vraag is toc h heel logisch en terecht?
In elk geval leent deze vraag van jou zich niet voor een gegoogled antwoord! Dat is toch maar weer mooi!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms heb ik toch de indruk dat veel mensen niet kunnen bedenken op welke kernwoorden je moet googelen.
Je zou ze de kernwoorden kunnen aanreiken enhet ze dan zelf laten doen. Er zijn veel jonge mensen op GV, die hebben daar misschien meer aan, dan dat het voor ze wordt gedaan.
Mijn indruk kan verkeerd zijn, dat sluit ik niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat men niet in eigen kan of durft te schrijven. ctrl C ctrl V is makkelijker.

Maar het is te voorkomen door zelf te googlen alvorens je een vraag stelt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja.. De betere vraag zou natuurlijk zijn: Waarom googlen mensen niet voor ze een vraag stellen.

ALS het antwoord goed op internet staat, dan kan je het copieren en plakken en heeft de vragensteller zijn antwoord, zonder zelf 10 minuten te denken over het formuleren van een antwoord. Prima toch?

Vaak zijn de gegoogle antworoden trouwens niet specifiek voor de vraag, maar geven een algemene handleiding. Zoals.. Waarom moet je je ketting op het blad terug leggen waar je op fietste toen de ketting er af liep. En dan een link plaatsen naar de werking van een fietsenmaker. Dat is niet de vraag beantwoorden, maar lui
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt niet alle antwoorden googelen ; was het maar waar. Op eenvoudige feiten- begrips- of jaartal-vragen bijvoorbeeld is het antwoord eenvoudig te vinden.
Maar kom er maar eens achter hoe die plant of vogel in jouw tuin heet, om maar een zijstraatje te noemen. Daarnaast zijn veel vragen die op GV gesteld worden vragen die niet zozeer om feiten alswel om (psychologische) verklaringen of inzichten vragen, en ook die zijn bij lange na niet allemaal te googelen .

Helaas komen er inderdaad soms ook vragen voor waarbij even googelen makkelijker en sneller zou zijn dan de vraag op GV stellen. Echter, als je er daar genoeg van bij elkaar hebt, wordt GV een bron van kennis an sich, dus no problem.

Eenvoudig knippen en plakken echter hoort daar mijns inziens niet bij, evenmin als het uitsluitend vermelden van een bron (die over een x periode weer verdwenen of veranderd kan zijn). Het antwoord opzoeken is een schande, maar voor de punt (of wellicht tien) die je er mee hoopt te scoren lijkt het me een kleine moeite e zojuist opgedane kennis even compact en in eigen woorden samen te vatten. Met verwijzing eventueel naar de bron indien nodig of gewenst. Dat is althans de manier waarop ik het het liefst doe, en waar ik ook op let bij het toekennen van een beste antwoord of het uitdelen van een duimpje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enerzijds heb je gelijk, anderzijds heb ik het idee dat het vooral bepaalde mensen zijn die proberen snel te scoren door maar effe snel wat te googelen. Maar die vind je volgens mij niet in de bovenste regionen.
-Om te checken of mijn antwoord wel klopt. (ook al denk ik iets zeker te weten: regels kunnen veranderd zijn, wetten, inzichten ook.)

-Omdat ik een antwoord zonder link weinig waard vind, dus probeer ik altijd een linkje te zoeken. (is met deze vraag lastig ;-)

-Omdat een vraag zo simpel is, dat het niet meer waard is dan ctrl C, ctrl V of alleen twee woorden en een link. Hoewel ik dat vooral deed, om bij de 100 te komen, nu sla ik zo'n vraag eerder over.