kan iemand het begrip moral disgust uitleggen? bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Moral disgust: morele walging / morele afkeer.

Jouw eigen morele waarden staan zo haaks op hetgeen wat je ziet of hoort, dat je er van walgt.

Het is jou zo wezensvreemd dat mensen dit soort gedrag kunnen vertonen, dat je er bijna fysiek onwel van wordt. Je kunt je er niks bij voorstellen dat mensen het normaal vinden.

Dat zou bijvoorbeeld het geval kunnen zijn bij vrouwenbesnijdenis, of bij het kijken naar een clip van Beyonce.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
:) +