Hoe werken de mechanismen van publiciteit?

Tegenwoordig word ik in mijn aanvoelen overdonderd met publiciteit. Waar ik wel eens durf te kijken naar een mail of bord met bv "alles vandaag 50%" als het bv over voeding gaat, is publiciteit voor mij vooral overprikkelend. Ikheb bv geen ambitie om iets open te klikken waar ik toch geen behoefte aan heb. Maar is publiciteit nu niet net gericht om je te doen denken dat je wél behoefte aan iets hebt? M. a. w. gaat het erover om je als je toch iets wilde kopen (bv een auto, een smartphone...) je te bewegen om te kiezen voor een bepaald merk. Ofgaat het erover dat je de reclame ziet en denkt " ik ga een nieuwe auto/smartphone....kopen" ook al was je dit niet van plan.
En wat met die publiciteitsnieuwsbrieven die je zelf aanvraagt maar die dan elke dag en soms meer verstuurd worden ( bv voor een online programma (therapie, cursus...)) ? Bij mij heeft dat het effect dat ik me uitschrijf hoewel het me wel interesseert Het is me dan te overweldigend,elke dag info+zogezegde kortingen+ bonussen en van die dingen. Maar welk effect beoogt men? Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die al die mails lezen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is als in het wilde weg met hagel schieten. De meesten worden niet geraakt, maar die ene of enkelen wel. Blijkbaar behoort liveisgreat altijd tot die enkelen. Het beste advies: al deze commerciële mails negeren. En het liefst de toezending proberen te stoppen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100