Bij het 'RVS-Paleis' bijvoorbeeld.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die gaan we je hier geven:

RVS moeren, bouten en schroeven gebruik je in omstandigheden waar veel vocht bij de bouten kan komen en zelfs lichte corrosie niet gewenst is. Dat laatste is bij schroeven in een tuinhuisje niet erg maar bij hang en sluitwerk op een zeilboot wel. Ook kan het esthetisch mooier zijn om rvs te gebruiken.

Nadeel van RVS is dat het in verhouding tot gewoon gegalvaniseerd materiaal schreeuwend duur is. Bovendien hebben vooral schroeven de neiging af te breken onder torsiekracht als ze te hard aangedraaid worden.

Verder zijn alle gangbare maten en soorten verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rvs bouten kun je niet in een plaat aluminium draaien omdat het dan vastloopt .