Waarom wordt er panisch gedaan om het F-woord?

Wie beledig je er nou mee als je "fuck" zegt?

Vooral in Amerika is dit het geval...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

De hypocrisie van Amerikanen is genoegzaam bekend, je mag mensen op de grofste manier afmaken en in films de ranzigste scenes tonen, maar een blote borst , poes of piemel of een vies woordje en die tuut zit er al weer overheen.
Ik vind al;s je laat zien hoe mensen vernietigd worden
dan mag je mi. ook laten zien hoe ze gemaakt worden.
Mar ja een land wat draait op de wapenindustrie....
Gelukkig hebben we daar geen F mee te maken !

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb dus niet veel sympathie voor de Amerikaanse beleving, dat wil niet zeggen dat sommige dingen hier ook wel wat minder kunnen, dat vloeken en zo vind ik ook niet fijn om te horen.
Maar om daar zo neurotisch mee om te gaan.
Dat een gebeuren als met Timberlake / Janet Jackson
waarbij een borst zichtbaar werd en mensen daar zo van onderste boven waren, het is nota bene een van de eerste dingen die je als kind te zien krijgt en waaruit je gevoed wordt..
Vreemd.
Rare jongens , die Amerikanen.
Maar ja Nederland wordt als narcostaat afgeschilderd,
we kunnen nog geen nachtkijker uit de USA (van goede kwaliteit) importeren.
Of zouden ze die zelf te hard nodig hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Tja, daar beledig je waarschijnlijk de mensen mee die aan 'fuck' doen.. iedereen dus..

Maar serieus: wij zeggen in Nederland ook niet het woord 'neuken' waar kinderen bij zijn. Al was het maar om genante vragen uit de weg te kunnen gaan ("Vraag maar aan je moeder" ;)).

Je moet je voorstellen dat 'fuck' in Amerika net zo plat klinkt als 'neuken' in Nederland.. en dan zeg ik het nog netjes.
Daarnaast zijn Amerikanen over het algemeen preuts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee, maar ook hier is het uit den boze lijkt het wel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het wordt ongepast gevonden als een kind 'fuck' of 'shit' zegt. Op basisscholen wordt bv. 'chips' gezegd.
Nederlandse kinderen leren Engels al op jonge leeftijd en leren dus snel wat deze woorden betekenen.
Ik denk dat het op jongere leeftijd leren van Engels en het veelvuldig gebruik van Engelse woorden in de Nederlandse taal bijdraagt aan het aanstoot nemen aan worden als 'fuck' of 'shit'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bevredigend antwoord met je reactie erbij:) +
Hoe zou je reageren als iedereen om je heen steeds Kanker en tering gebruikte? Nou zo klinkt de F-word ongeveer voor een Brit of Amerikaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Want Fuck is een vreselijke ziekte?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard niet maar de vergelijking is bedoeld om de niet Engelsspreker te laten zien hoe grof fuck klinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee... Maar dat wist ik al... Dus nogmaals de vraag: Waarom?
Je bevestigt alleen dat er panisch wordt gedaan en ontwijkt de vraag volledig. Hoe iemand hier ooit een plusje op heeft kunnen geven is mijn een compleet raadsel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wordt er in Nederland gedaan over kanker en tering. Het zijn ziektes maar dat maakt het gevoel van "ongepast" niet anders dan bij Fuck. Je leert als kind meestal welke woorden in je moedertaal taboe zijn. In het Engels is dat nou eenmaal Fuck, maar ook Shit heeft een heel andere lading dan hier. Het is dus gewoon cultureel bepaald en met de paplepel ingegoten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, dat is eindelijk iets wat een beetje op een eventueel antwoord op mijn vraag begint te lijken...
fuck is eigenlijk een heel lelijk word voor iets heel moois! En ik zou het ook niet prettig vinden als iedereen maar neuken en fuck zeg is toch geen gehoor/ Kinderen nemen alles over /Schelden is een manier van onmacht je kan ook je boodschap anders overbrengen als een fatsoenlijk mede mens/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft bij sommigen misschien dezelfde uitwerking als het bezigen van 't zogenaamde LOL-woord! Het is maar waar je je druk om maakt.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar betekent het gvd en daar beweert een groot deel gelovig te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is moeilijk om het je voor te stellen, maar in Amerika hebben ze totaal andere normen en waarden.

Hier zijn we echt (ik weet niet of dit het goede woord is) 'modern'! Hier hebben meisjes vanaf gemiddeld hun 16de sex en drinken alcohol.. Ook heeft bijna iedereen op zijn 18de wel al eens wiet gerookt en gaan we naar de discotheek.

Daar drinken ze pas vanaf 21, uitgaan doen ze ook pas vanaf 21, en sex is al helemaal een taboe waar niet over gepraat word. Plus de kerken zijn ELKE zondag stampen vol...

Vandaar dat er zo gereageerd word op het woord Fuck.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als jij 100 jaar geleden godverdomme had gezegd in Nederland dan zou ook iedereen panisch gereageerd hebben, maar tegenwoordig is dat 'normaal'.