Waarom schiet de politie niet met verdoving in plaats van kogels?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
LeonardN
3 jaar geleden
https://youtu.be/XQztYce9Ko8?t=126 Het duurt te lang.

Antwoorden (2)

Een verdoving toedienen (ook met een geweer) is een medische ingreep, en dient derhalve door een daartoe bevoegd persoon te gebeuren. Politie is daarvoor niet bevoegd.
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
-min Dat is niet de reden.
Als er morgen een verdoving is die:
1. Van afstand makkelijk toedienbaar is
2. Effectiever, of even effectief is als het gebruik van vuurwapens met kogels
3. Minder gevaarlijk dan een schotwond van een kogel + een zwervende kogel in je lichaam is.
(of in algemene zin dus beter/veiliger voor iedereen is dan een vuurwapen)
Dan zal de overheid vast wel juridisch mogelijk maken dat de politie daar gebruik van kan maken. Daarnaast zal er een cursus komen en allerlei voorschriften.
Verdoving is niet instant werkzaam, dus als een malloot met een kapmes komt aanzetten dan helpen verdovingspijltjes niets tegen die aanval. Bovendien geven kogels een duidelijk signaal af, niet sollen of je riskeert serieus letsel, en iedereen met genoeg hersencellen begrijpt die boodschap.
3 jaar geleden
jc54
3 jaar geleden
@Griffin; Iedereen met genoeg hersencellen gaat niet met een kapmes staan zwaaien........
Griffin
3 jaar geleden
@jc54 "Iedereen met genoeg hersencellen gaat niet met een kapmes staan zwaaien....."
Die durf ik te betwisten, want je moet emotie niet met intelligentie verwarren.
jc54
3 jaar geleden
@Griffin: Alleen het feit al, dat iemand een kapmes meeneemt, getuigt (wat mij betreft) van verminderde intelligentie, en heeft niets met emotie te maken. In dat geval zit er ergens minimaal één hersencel op de verkeerde plaats, of is afgestorven.
LeonardN
3 jaar geleden
+Het is inderdaad de verlate reactie.
Griffin
3 jaar geleden
@jc54: "...getuigt (wat mij betreft) van verminderde intelligentie, en heeft niets met emotie te maken..."
Je begrijpt het niet, het heeft alles met emotie te maken, niemand gaat zomaar met een kapmes, of honkbalknuppel of wat je voor handen kunt krijgen de straat op, er is een motief voor nodig, bijvoorbeeld dat je kind aangereden is door een dronkaard... nou vul de rest zelf maar in wat jij zou doen, de man een hand geven en uitzwaaien?