Kan ik een bijbaantje hebben in NL zonder nederlandse passpoort?

Ik heb een Russische nationaliteit en een Spaanse verblijfsvergunning, weet iemand toevallig of ik hier een bijbaantje kan vinden zonder nederlandse passpoort?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Betekent die Spaanse verblijfsvergunning dat je ook in NL legaal mag wonen?
ronron1212
3 jaar geleden
Voor bepaalde groepen vreemdelingen van buiten de EER en van buiten Zwitserland gelden uitzonderingen en hoeft er geen werkvergunning te zijn. Zij moeten wel een verblijfsvergunning of visum hebben als zij korter dan 3 maanden in Nederland verblijven.
Het gaat onder andere om:
werknemers met een verblijfsvergunning waarop staat ‘arbeid is vrij toegestaan’. Dit zijn bijvoorbeeld vreemdelingen met een verblijfsvergunning asiel;
zelfstandig ondernemers die een verblijfsvergunning ‘arbeid als zelfstandige’ hebben;
startende ondernemers die een verblijfsvergunning als 'start-up' hebben;
kennismigranten. Dit zijn hoogopgeleide migranten die naar Nederland komen om een bijdrage te leveren aan de kenniseconomie;
werknemers die in het buitenland wonen en voor een korte periode bepaald werk in Nederland doen, bijvoorbeeld voor zakelijke besprekingen of om door hun werkgever geleverde apparatuur te repareren.
ronron1212
3 jaar geleden
Volgens mijn heb je dus eerst een Nederlandse verblijfsvergunning nodig.

Antwoorden (1)

Nee dat mag niet. Dan moet je een werkvergunning hebben, een (post) adres in Nederland en een sofi- nummer hebben en belasting afdragen.