Wat is het verhaal achter de cd-hoes van ''Killing in the name'' van Rage Against the Machine?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het is een foto van Thick Quang Duc, een Boeddhistische monnik.
Hij stak zichzelf in brand op 11 juni 1963.
Hij bleef stil zitten en maakte zelfs geen geluid, terwijl hij levend verbrandde.
Deze foto schokte indertijd de hele wereld.
Ik geloof dat hij dit deed uit protest tegen de Vietnam oorlog.
RATM gaat tekeer tegen "het systeem", dus deze foto als hoes gebruiken laat zien wat hun intentie is.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dit gebeurde in Saigon, als protest tegen de onderdrukking van Boeddhisten door de regering. (Diem)
John F Kennedy besloot na het zien van deze foto om Diem niet meer te steunen.