Waar moet je aan denken als je wilt emigreren? Denk aan voorbereiding enzo.....

Ik wil misschien weg uit Nederland en het maakt me eigenlijk niet zo uit welk land dat dan wordt.....

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar bij voorkeur een land zonder uitleveringsverdrag met Nederland? (gezien je andere vraag)

Het beste antwoord

Een gedegen voorbereiding bepaalt het succes van je emigratie (ik spreek uit ervaring). Het hangt er helemaal vanaf wat je doel is. Dit moet je als eerste boven tafel krijgen. Je kunt bijvoorbeeld denken dat in Nederland alles slecht gaat of dat je teveel belasting betaalt, maar je zult jezelf toch meer moeten pijnigen door dieper na te denken over de wortels van je drang om te emigreren. Denk je dat het ergens anders makkelijker zal zijn of zoek je de uitdaging? En wil je voor altijd vertrekken of wil je nog de mogelijkheid open houden om terug te keren? Wil je een paar jaar gigantisch hard werken om het daarna rustiger aan te kunnen doen? of wil je vooral genieten?

Wat verwacht je van je buitenlandse bestemming? Heb je al een voorkeur voor een regio? Hoe wil je je huisvesting regelen en is het uberhaupt mogelijk in dat land om een huis te kopen/bouwen enz...

In wat voor sector werk je? Is het eenvoudig om werk te vinden en wat zijn de vooruitzichten voor de komende jaren??? Een goede optie is om te beginnen als "expat" bij een internationaal bedrijf. Dan wordt je ergens naartoe uitgezonden, vaak zijn er ook mogelijkheden om je hele familie mee te nemen.

Heb je familie? zijn er opleidingsfaciliteiten voor kinderen en voorzieningen om het verblijf aangenaam te maken voor je familie? Zijn er al meerder landgenoten aanwezig waar je contact mee kan leggen? In veel landen zijn er groepen buitenlanders die elke maand bij elkaar komen voor de gezelligheid en elkaar te helpen.

Erg belangrijk om te regelen is de financiele kant van het verhaal. Als je denkt, we nemen een zak geld mee en redden het wel dan zul je waarschijnlijk over hooguit een paar jaar blut zijn!!!! Maak eerst een overzicht van je bezittingen die je hier hebt. reserveer dan een budget voor onkosten ter voorbereiding. Dus ga een keer naar je bestemming en informeer je. huur een auto en rij rond, praat met de middenstand. verder moet je een overzicht maken van kosten in het land van bestemming. Ik zou zelf twee scenarios opstellen, een realistische en een negatieve. die laatste kan bijvoorbeeld zijn dat je in het eerste jaar geen baan vindt en wel elke maand huur moet betalen. Op deze manier stel je jezelf gerust en heb je niet continue stress omdat je geen inzicht hebt in je financien (Je zal verbaasd staan hoe weinig mensen een goed financieel overzicht maken en dit hun onnodig veel stress geeft).

Toegevoegd op 23-04-2009 08:51:16
Antwoord te lang, laatste alinea hieronder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het lijkt me belangrijk om in eerste instantie voor jezelf te bepalen wat je zoekt in een ander land om vervolgens te bepalen welk land aan je eisen voldoet. De voorbereiding kan namelijk per land verschillen.

Als het je echt niet uitmaakt zou ik naar Belgie of Duitsland gaan. Lekker dichtbij :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is niet echt het antwoord wat ik zoek....bedoelde voorbereiding en andere dingen....hoe zoek je een baan van tevoren enzo.....oftewel hoe bouw je een leven op in een ander land....als je voorgaande vraag ziet begrijp je een beetje wat ik bedoel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
elk land heeft weer andere hulpmiddelen voor het vinden van een baan. Sterker nog, het feit dat je een bepaalde baan zoekt is al een criterium om te bepalen welk land werkgelegenheid heeft op het vakgebied. Het lijkt erop dat je Nederland wil ontvluchten, maar ik zou toch echt eerst eens kijken wat je dan wil ontvluchten en wat je zoekt in een ander land, want anders zou je wel eens van de regen in de drup kunnen belanden. Je moet dat echt niet onderschatten.
Je gaat zo maar niet weg. Je immigreert met een doel : een nieuw leven op te bouwen. De taal spreken ,de keuken lekker vinden , het klimaat , het potentiëel op werk. Canada en Australië zijn uitstekende landen met een hoog immigratietraditie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je paspoort.