Kan de PVV een opzetje van de VVD zijn geweest?

Wat ik bedoel te vragen is, kan het ontstaan van de PVV een plan van de VVD zijn om zaken die ze niet als VVD voor elkaar zouden krijgen op deze manier naar voren te schuiven. Ze zijn nu wel erg goede vriendjes. En komen uit het zelfde nest. Dus zeg maar een complot.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het ook, moet blijven staan op dit moment

Het beste antwoord

Nee, lijkt me niet. Ze zijn ook geen vrienden, maar vriendelijk.

Dan zou de poging met Rita Verdonk (TON) als een volslagen mislukkeling worden beschouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat lijkt me niet dat het een complot van de VVD is geweest. Het scheelde niet veel, of de VVD was niet de grootste partij geweest. VVD heeft veel stemmen verloren, doordat mensen zijn overgelopen naar de partij van Wilders. Als de VVD echt had willen scoren, met de zaken waar de PVV voor staat, hadden ze Wilders destijds binnen de gelederen moeten houden. Dan was VVD nu misschien wel heel erg groot geweest.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ach help, er zit nog geen nieuw kabinet en de complot-theorieën zijn alweer in omloop.

Van oorsprong wordt de VVD gezien als de partij vande ondernemers, de "rijken", zeg maar. De PVV vindt zijn aanhang veelal in de minder bedeelde klassen van de samenleving, mensen die ontevreden zijn over het politieke klimaat de afgelopen tien jaar.

Wel is het natuurlijk zo dat een deel van de partijpunten van de VVD en PVV redelijk op elkaar lijken, maar op andere fronten is de PVV veel "linkser" dan de VVD.

Ik denk dat een complot niet te bewijzen valt, en dat er ook niet veel aanwijzingen zijn die daarop wijzen. We zullen wel zien hoe het allemaal gaat lopen in de informatie- en formatiefase van het nieuwe kabinet. Ik ben heel benieuwd hoe het nieuwe kabinet eruit ziet straks!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel ik de vvd voor geen cent vertrouw, acht ik ze niet tot zo'n stommiteit in staat.

Ze zouden hiermee toch immers hun eigen graf kunnen graven als bijvoorbeeld de pvv vele malen groter zou worden dan zij zelf.

Nee, in een complot geloof ik bepaald niet.

Gr. Ton