Waarom moeten we frans en Duits leren?

En sommige ook nog spaans

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fout, daar heb je zelf voor gekozen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarvoor?

Het beste antwoord

Het grootste gedeelte van onze economie is handel.
Om te handelen moet je natuurlijk wel kunnen communiceren met andere mensen. Omdat Frankrijk en Duitsland dicht bij ons liggen, en wij vooral dingen via Rotterdam doorvoeren naar een van deze landen is het belangrijk dat we elkaar kunnen verstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

stel je krijgt later een baan waarbij je veel met buitenland moet bellen is wel makkelijk dat je de taal een beetje kent.
en je wereld word ook wat groter. als iedereen alleen zijn eigen taal maar kent dan is er weinig contact met andere mensen buiten nederland om.
het is veel makkelijker als er een paar talen zijn die bijna iedereen kent
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar leren ze in andere landen dan ook frans en Duits?
Volgensmij leert niemand Nederlands :(
rebecca
13 jaar geleden
maar duitsland en frankrijk zijn veel groter dan ons kleine nederland. .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in belgië en Noord-frankrijk leren ze nederlands!
Laten we voorop stellen,dat je niets. Maar als je het wel doet zul je later,wanneer je de school verlaten hebt,beter toegerust zijn om in het leven vooruit te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou eigenlijk ben ik verplicht om de lease. Op school te volgen en voor alle toetsen een voldoende te hebben aan het eind van het jaar, dus ook de taal toetsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lessen niet de lease
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En bij de andere lessen zet je geen vraagteken? Is het niet zo,dat taal je niet ligt?
Engels is duidelijk, dat is een echte wereldtaal.
In de politiek is Frans van oudsher een belangrijke taal, maar deze wordt zeker ingehaald door het Engels (in de politiek). Voor de touristenbranche is het natuurlijk wel een belangrijke taal.

Duits was in de techniek altijd een belangrijke taal, toen Duitsland nog de fabrikant van veel machinerie was, maar dat is ook tanende, en wat er nog uit Duitsland komt is vaak goed gedocumenteerd in het Engels.

Engels is vaak geen probleem bij jongeren in andere landen. De oudere generaties (50+ zeg maar) spreken echter geen woord over de grens. Als jij het wel spreekt, geeft dat je een voorsprong.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom nou! We zijn een piepklein taalgebied in het grote Europa. Tenzij je zeker weet dat je putjesschepper wilt worden, zou ik toch maar wat meepikken van die andere talen.
Iedereen heeft het straks nodig. Ik ben zelf maar wat blij dat ik me ruim overal kan begeven en me kan redden met de taal. Al is het maar het lezen van gebruiksaanwijzingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engels is het enige vak van school dat ik echt iedere dag gebruik... Zeker en vast!
anneliez
13 jaar geleden
Och misschien kom je op een vakantie wel een franstalige vriend/in tegen. Dan is frans toch handig
omdat je maar een afslag hoeft te missen in ons kleine landje of je zit in het buitenland. het is dan wel zo handig dat je mensen in hun eigen taal kunt aanspreken. voor heel veel mensen is het voor hun werk ook belangrijk dat ze hun talen spreken. en hoewel steeds meer mensen Engels spreken zal een Franse of Duitse klant het altijd waarderen als jij hun taal spreekt, hij zal eerder zaken met je willen doen.