Welke kosten zitten er verbonden aan een deurwaarder?

Zijn dat vaste kosten? Of verschilt dat per deurwaarderskantoor of per soort betalingsachterstand?
Ik weet van tv dat het vaak behoorlijk hoge kosten zijn.
Ik weet nog niet welk kantoor eventueel ingeschakeld gaat worden maar heb een brief gehad met dat als ik voor een bepaalde tijd iets niet betaal er een deurwaarder ingeschakeld wordt.
Bedankt

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.7K
Pieterke
4 jaar geleden
Dat hangt inderdaad van diverse factoren af. Maar let goed op of alles klopt wat ze doen. Ik heb ook een keer met een deurwaarderskantoor te maken gehad en die maakten fout op fout waardoor ik steeds alles weer recht moest trekken. Kun je niet van iemand geld lenen zodat je nog op tijd je betaling kunt doen? De kosten zijn nl. inderdaad heel erg hoog.
ronron1212
4 jaar geleden
https://www.schuldinfo.nl/index.php?id=51 bij elke deurwaarder het zelfde.

Antwoorden (2)

Dat hangt af van factuurbedrag en achterstand (datum) e.d.
Op onderstaande link kan je zelf je incassokosten berekenen, zowel particulier als van een bedrijf. Factuurbedragen invullen, verloopdatum factuur invullen en een telefoonnummer.
De bedragen worden dan vrijblijvend berekend.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Je link gaat over incasso kosten niet over de kosten van een deurwaarder
ronron1212
4 jaar geleden
https://www.schuldinfo.nl/index.php?id=51
Een incassobureau kan de schuldenaar alleen verzoeken of sommeren om te betalen, maar niet dwingen. Gerichte acties kunnen schuldeisers of incassobureaus niet ondernemen omdat zij die wettelijke bevoegdheid niet hebben.
De gedwongen inning van de schuld kan alleen via het inschakelen van een gerechtsdeurwaarder voor het betekenen van een dagvaarding of het vonnis. Deze deurwaarderskosten kunnen verschillen. Er is een deurwaarderskantoor die zichzelf de –Voordeligste deurwaarder – noemt.
Het is voor de schuldenaar moeilijk na te gaan of hij benaderd wordt door een gerechtsdeurwaarder die de voordeligste is van de beroepsgroep.
Het is aan het incassobureau om te bepalen voor welk gerechtsdeurwaarderskantoor gekozen wordt.
De kosten van een ingeschakelde gerechtsdeurwaarder zijn afhankelijk van het stadium waarin het navolgen van de openstaande betaling zich bevindt. De twee stadia waarbij een deurwaarder van toepassing kan zijn is vóór en na het opstarten van de gerechtelijke procedure. Op grond van de inhoud van de vraag mag ik ervan uitgaan dat er nog geen gerechtelijke procedure heeft plaatsgevonden, maar de procedure zich bevindt in de fase voordat er een dagvaarding wordt uitgevaardigd. Er worden dan vaak zeer variabele incassokosten in rekening gebracht.
De bekendste kosten zijn:
administratiekosten, buitengerechtelijke kosten (ook wel genaamd incassokosten) leges (ook wel informatiekosten genoemd), bureau- en dossierkosten, regelingskosten registratiekosten.
https://www.judex.nl/rechtsgebied/incasso-beslag/aanmanen-incassokosten/artikelen/welke-kosten-kan-een-incassobureau-of-gerechtsdeurwaarder-mij-in-rekening-brengen/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Manonnetje33, De zgn voordeligste deurwaarder is natuurlijk alleen het voordeligst voor de schuldeiser, niet voor degene die de schuld moet betalen.