Kun je in een Amerikaanse gevangenis je medegevangenen volledig mijden?

Stel dat je in een Amerikaanse gevangenis terechtkomt. Daar gaat het er soms nogal gewelddadig aan toe.

Stel dat je daar niet aan wilt worden blootgesteld. Is het dan mogelijk je medegevangenen volledig te ontlopen, bijvoorbeeld door nooit te gaan luchten of sporten maar altijd in je cel te blijven, te eten in je cel, enzovoort?

(Zit je jaren vast dan wil je dat wellicht niet, maar voor een week of twee is hrt te doen - mits mogelijk.)

Cryofiel
4 jaar geleden
1.6K
Amadea
4 jaar geleden
Volgens mij zit je daar sowieso al met meerdere personen in een cel. Een privé kamer zal er vermoedelijk alleen voor hooggeplaatste figuren zijn...
TurfGraver
4 jaar geleden
Eten in je cel en niet luchten zit er ook niet in ben ik bang voor.
Antoni
4 jaar geleden
Ik vermoed dat er geen algemeen antwoord op deze vraag is te geven. De regimes van de gevangenissen zullen verschillen per staat en per gevangenis. Verder zijn er gevangenissen van de overheid en commerciële gevangenissen: die zullen ook in regime verschillen.
paulus811
4 jaar geleden
Als ik de films moet geloven zitten de gevangenen met elkaar in een zaal te eten. Denk niet dat men messen de cel in wil hebben.

Antwoorden (1)

Kunnen wel ja. Isolatiecel. solitaire opsluiting 23 uur in cel en 1 uur luchten per dag en nooit een andere gevangene zien. Dat bestaat.
En blijkbaar is er zelfs iemand die dit 43 jaar heeft meegemaakt. Daarvan vinden de mensen dat het psychologische marteling is.

Maar ik vrees dat jij zelf dat niet kan kiezen.
Tenzij de gewone gevangene zo'n boel schopt en last verkoopt dat ze die met veel plezier tijdelijk apart zetten.