Mag ik iemand (bv. dmv een stikker op de auto ) laten weten dat hij fout geparkeerd staat?

Regelmatig staan er auto's op de door mij gehuurde parkeerplaats. Hierdoor ben ik genoodzaakt buiten het gebouw betaald te parkeren.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.4K
ronron1212
4 jaar geleden
Kan je er geen bord op hangen met je kenteken en verboden te parkeren dan?
LeonardN
4 jaar geleden
Zit er ook geen mogelijke consequentie aan? Kan je de verhuurder niet vragen om een constructie waar bij de parkeerplaats "afgesloten" kan worden. Denk aan een paal met een sleutel oid.
paulus811
4 jaar geleden
Ik zou energie steken in het duidelijk maken dat de parkeerplek niet gebruikt mag worden. Je schrijft dat er regelmatig auto's op jouw plek staan, dan kun je wel aan het stickers plakken blijven, bovendien is het mosterd na de maaltijd want je kunt nog steeds niet parkeren. Omdat het regelmatig gebeurd lijkt het erop dat het een onduidelijke situatie is.

Antwoorden (2)

Je mag geen flyers onder ruitenwissers verspreiden, maar een bericht dat iemand fout geparkeerd staat is niet verboden. Iets dat plakt zou ik niet doen, dat is misschien moeilijk te verwijderen.
SimonV
4 jaar geleden
Ivana
4 jaar geleden
Ja, briefje tussen de ruitenwisser met een vriendelijk verzoek......
Plus!
LeonardN
4 jaar geleden
+Een sticker lijkt me idd niet zo prettig. Dan heb je gelijk een conflictsituatie te pakken lijkt me.
Ja, je mag iemand laten weten dat hij fout geparkeerd staat.
Je maakt geen reclame etc. dus je kunt iemand 'aanspreken'.

Ik begrijp dat je niet naast de parkeerplek kunt blijven staan om de foutparkeerder op te wachten.
Jij wilt het bijvoorbeeld dmv van een sticker aanpakken.

Helaas kan het plakken van stickers op auto's leiden tot strafbare feiten.
Wil je dat de sticker geen schade aanbrengt, zul je plastic stickers moeten gebruiken. Deze kun je verwijderen zonder schade aan het voertuig aan te brengen. Gebruik je papieren stickers, dan kan dit wel gebeuren.

Gebruik je plastic stickers, dan kan dit vallen onder artikel 424 (straatschenderij).
Waarschijnlijk zal het zo'n vaart niet lopen, maar als een eigenaar van een auto aangifte doet....

Verder vond ik in een artikel een civiele uitspraak van het Kantongerecht in Zwolle:
Het beplakken van andermans eigendom zonder toestemming is een onrechtmatige daad. Eventuele schade moet je vergoeden. Ook het verwijderen van een sticker kan daar onder vallen.

Maar eigenlijk los je het probleem hier niet mee op.
Waarschijnlijk geeft het wel voldoening, omdat je je terechte frustratie kunt uiten.
Zelf zou ik eens gaan praten met degene waar je de parkeerplaats huurt.
Waarschijnlijk is het voor de foutparkeerders niet duidelijk te zien dat het een verhuurde plek is. (Soms zit er maar een klein bordje bevestigd tegen de wand).
Als jij die plek huurt, moet je er ook fatsoenlijk gebruik van kunnen maken. Ik vind dat de verantwoordelijk daarvoor bij de verhuurder ligt.

Veel succes met de vervelende situatie.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/138260/Stickeractie-van-gedeputeerde-Boumans-is-strafbaar
Plaatje bij antwoord