Hoeveel honden heeft een persoon gemiddeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ik las eerst hAnden.. :-s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb daar geen gegevens over, wel een mening: teveel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rare vraag.
Een persoon heeft gemiddeld geen hond.
Of bedoel je in Nederland?
Of in Belgie?
Of in Europa?
Of in de wereld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha Cindy :D
Ja dan zou het wel een rare vraag zijn :D Ik vind het nu overigens helemaal geen rare vraag. En als er niet bij staat of de vraagsteller het wil weten voor Nederland, Belgie of wereldwijd, dan kunnen antwoordgevers gewoon zelf kiezen op welke ze antwoord geven.

Het beste antwoord

Soort huisdier: Aantal gehouden in Nederland:
honden 1.76 miljoen
katten 2.7 miljoen
Nederland telt ruim 16.6 miljoen inwoners.
Dat komt neer op per inwoner 0,106024 hond en 0,162650 kat.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Gemiddeld 2

De meeste mensen hebben maar 1 hond, sommige 2 en degene met meerdere honden zetten het gemiddelde op 2 ipv 1.

Denk ik (als ik zou in mijn omgeving kijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken meer mensen zonder hond dan met hond, dus ik zou als ik in mijn omgeving kijk juist zelfs onder de1 komen xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemiddeld 2?
Daar geloof ik helemaal niets van.
Al die mensen zonder hond, kinderen zonder hond, ouderen zonder hond?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk ging ik alleen uit van het gemiddelde van de mensen mét hond. Hoeveel honden hebben mensen met een hond gemiddeld :-) zo dacht ik
Ik vind op internet dat er 1,5 miljoen honden in Nederland leven. Dat op 16,5 miljoen mensen, betekent dus minder dan 0,1 hond per persoon.

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens Andy zijn het er trouwens zo'n 7,9 miljoen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/honden-katten-nederland.12595
Dus dat wil zeggen: nog geen 0,5 hond per persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt, maar die rekensom klopt van geen kant
in belgië bezat een gezin op de vijf gemiddeld 1 hond en 1 op de vier gezinnen bezat een kat. gezin gemiddeld 4 personen dus dan kom ik uit op 1 : 4 : 4 = 0,0625

Toegevoegd na 1 minuut:
pardon berekening is 1 : 5 (aantal gezinnen) : 4 ( aantal leden per gezin) = 0,05 honden per persoon in België, in Nederland zal het niet ver daar vanaf zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een halve hond en een halve kat, samen een leuk dier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe gaat dat heten?Een hat of een kond?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tjaa eehh een moolkeesje hebben we al, een honka?
Ik heb hier een buurman die 6 honden heeft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De personen in mijn omgeving hebben gemiddeld 0,0 honden.

Kijk ik wat verder dan is dat zo'n eentiende hond gemiddeld in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 hond per 4 mensen. das dus een kwart hond per persoon. (gemiddelt gezien dan he?!)