Waar kan ik een melding doen voor veel dode vogels door een gebouw?

Bij een gebouw wat ik ken vliegen sinds kort steeds vogels tegen de gevel aan. Vandaag 35 dode meesjes hierdoor.

Gebouwzorg doet er niets aan, behalve opruimen.

Kan ik dit ergens melden zodat er kans is dat een officiële instantie gaat verplichtten om iets aan de gevel te laten doen.

Picture for question
4 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Waarschijnlijk is het een gebouw met veel glas en met mooi weer spiegelt de blauwe lucht daarin. Vogeltjes zien dat als ruimte.
114 zou kunnen stimuleren om op de ramen silhouetten van roofvogels te plakken.
https://www.politie.nl/themas/dierenpolitie.html

Antwoorden (2)

Dit lijkt me een voorbeeld model voor 144. Behalve letterlijk mishandeling en dierenverwaarlozing zijn zij ongetwijfeld het meldpunt voor een dergelijke melding.
Mochten zij er toch niets mee (kunnen) doen, dan zou ik het via een dierenasiel of dierenarts aankaarten in de hoop dat zij een beter idee hebben zodat er wel iets gebeurt.
@HeerVoldemort, fijn dat je actie onderneemt!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
HeerVoldemort
4 jaar geleden
Ik vind het zielig sommige beestjes liggen eerst nog te creperen van de klap. En ik word er ook verdrietig van. Ze moeten daar meteen iets aan doen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mee eens hoor, het is ook zielig en niet nodig.
Oplossen is duurder dan opruimen zal men mogelijk denken. Als de verantwoordelijke niets doet behalve opruimen, dan getuigt dat van weinig empathie of dierenliefde. Verantwoordelijk voelt men zich kennelijk niet.
teusvh
4 jaar geleden
Je kunt het aankaarten bij een of twee politieke partijen in je gemeente.
Namelijk die waarvan je verwacht dat ze natuur en dierenwelzijn hoog in het vaandel hebben staan.
Zij weten de weg om e.e.a. aan te kaarten bij instanties die er ook daadwerkelijk wat aan kunnen doen.
Het lijkt me niet dat je daarvoor bij de politie moet aankloppen. Ik zou de kwestie eens voorleggen aan de Volgelbescherming: https://www.vogelbescherming.nl/contact/contactgegevens
Die heeft waarschijnlijk wel vaker met dit bijltje gehakt en weet waar ze moet aankloppen.
Ik denk dat uiteindelijk de afdeling Bouw- en Woningtoezicht van de gemeente een aanwijzing moet geven aan de eigenaar van het pand.
Pieter2011