Waar kan ik een melding doen voor veel dode vogels door een gebouw?

Bij een gebouw wat ik ken vliegen sinds kort steeds vogels tegen de gevel aan. Vandaag 35 dode meesjes hierdoor.

Gebouwzorg doet er niets aan, behalve opruimen.

Kan ik dit ergens melden zodat er kans is dat een officiële instantie gaat verplichtten om iets aan de gevel te laten doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit lijkt me een voorbeeld model voor 144. Behalve letterlijk mishandeling en dierenverwaarlozing zijn zij ongetwijfeld het meldpunt voor een dergelijke melding. Mochten zij er toch niets mee (kunnen) doen, dan zou ik het via een dierenasiel of dierenarts aankaarten in de hoop dat zij een beter idee hebben zodat er wel iets gebeurt. @HeerVoldemort, fijn dat je actie onderneemt!

Het lijkt me niet dat je daarvoor bij de politie moet aankloppen. Ik zou de kwestie eens voorleggen aan de Volgelbescherming: https://www.vogelbescherming.nl/contact/contactgegevens Die heeft waarschijnlijk wel vaker met dit bijltje gehakt en weet waar ze moet aankloppen. Ik denk dat uiteindelijk de afdeling Bouw- en Woningtoezicht van de gemeente een aanwijzing moet geven aan de eigenaar van het pand.