Mag KPN de abonnementsprijs met 5 euro verhogen omdat er een nieuwe tv ontvanger nodig is?

KPN gaat alle tv modems/ontvangers vervangen. Vanaf 21-5 doen de oude het niet meer. Op zich geen probleem, ze komen hem zelf omruilen. Maar nu moet ik €5 per maand extra betalen bovenop de normale afgesproken abonnementsprijs. Mag dat zomaar? Dus ik “krijg” een nieuwe modem maar moet wel maandelijks €5 extra betalen.
.
Ik zat fout , vraag mag verwijderd of gesloten worden. Bedankt allemaal!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.1K
LeonardN
4 jaar geleden
Krijg je nou een nieuwe modem, of een nieuwe tv-ontvanger?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Tv ontvanger. Maar dat maakt toch niet uit voor het antwoord?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kleine lettertjes in -een online- contract?
LeonardN
4 jaar geleden
Je verklaring is in mijn ogen onjuist of onhandig geformuleerd. Dit gaat er gebeuren. Digitenne gaat straks naar een nieuw uitzendprotocol. Zodat je een ander kastje nodig hebt. Je krijgt gratis een kastje, voor dezelfde abo-prijs.
Als je een tweede (of derde) kastje wil moet je dan pas 5 euro per kastje meer gaan betalen op de abonnementsprijs.
Vanaf juni moet je 1,50 meer gaan betalen. https://www.totaaltv.nl/nieuws/forse-prijsverhoging-prijst-kpn-digitenne-uit-de-markt/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het gaat om digitenne, 1 ontvanger.
LeonardN
4 jaar geleden
Wat was je laatste abonnementsprijs? Zoals ik het begrijp gaat je abonnement niet omhoog als je 1 kastje afneemt. (jawel maar dan pas in juni en dat is dan van 15,50 naar 17,00) https://www.digitenne.nl/bestellen/ Je zal straks 15,50 gaan betalen. Wat was de prijs die je eerst betaalde?
https://forum.kpn.com/internet-9/prijswijzigingen-bestaande-abonnementen-per-1-juli-2017-432499
Was ook 15,50 zo te zien.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik hen Alles in 1 instap van €51,50 pm.
LeonardN
4 jaar geleden
???
"Het gaat om digitenne, 1 ontvanger." "Ik hen Alles in 1 instap van €51,50 pm." Ja wacht ff, het is het een of het ander. (althans wellicht heb je beide, maar voor welk abonnement moet je nu meer gaan betalen? digitenne toch?!) Kan je de brief overtikken (de relevante delen). En goed aangeven om welk van de twee abonnementen het nu gaat? Digitenne is dat gene wat je voor de boot of camping gebruikt of op een kamer waar je met kabels niet kan komen.
Alles in 1 is voor thuis, het doet je internet+telefoon+ televisie (in de huiskamer)
Mocht je beide hebben, en digitenne als TV gebruikt in je huiskamer zou ik je adviseren digitenne af te zeggen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Manonnetje33,
KPN verhoogt prijzen internetabonnementen per 1 juni
https://tweakers.net/nieuws/151040/kpn-verhoogt-prijzen-internetabonnementen-per-1-juni.html
Behalve de prijsverhogingen is de datum van bekendmaking (1 april) en het taalgebruik ook niet je van het. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren.
https://forum.kpn.com/internet-9/wijzigingen-kpn-zenderaanbod-en-prijzen-2019-470490
LeonardN
4 jaar geleden
Laten we stellen dat je nu zowel Digitenne als Alles-in-1 Instap afneemt van KPN Dan is dat nu
Digitenne €15,50
Allesin1 €51,50 Over een paar weken wordt dan je enige digitenne decoder omgewisseld en zal je in juni betalen: Digitenne €17,00
Alles-in-1 €54,00 Zodra je een tweede digitenne ontvanger neemt (in juni)
Digitenne €17,00 + €5,00 = €22,00
Alles-in-1 €54,00

Antwoorden (2)

Ja, KPN mag de prijs daarom verhogen.
Een aanbieder van internet en tv mag zijn tarieven of contractvoorwaarden aanpassen. Daar valt weinig tegen te doen. Een provider moet een prijsverhoging wel 4 weken van tevoren aankondigen. Hij moet precies aangegeven wat verandert.
De provider moet je wel wijzen op het feit dat je kosteloos mag opzeggen.
SimonV
4 jaar geleden
Inekez1
4 jaar geleden
+
Ze zouden zelfs de prijs mogen verhogen zonder dat je er een nieuwe ontvanger voor krijgt. Het enige recht dat je als klant hebt is dat je kosteloos mag overstappen naar een andere aanbieder. (dwz kosteloos bij kpn weg mag gaan, aansluitkosten bij nieuwe aanbieder heb je dan wellicht wel te betalen).
Ja, maar dat gaan ze helemaal niet doen. Niet als jij, zoals je zegt, maar 1 digitenne-ontvanger nodig hebt.
Je zal wel 1,50 meer moeten gaan betalen, maar dat is pas in juni en staat op zich los van de nieuwe decoder die je nodig hebt.

Mocht je een tweede of derde ontvanger willen DAN ga je wel 5 euro meer per decoder per maand betalen (plus natuurlijk de 1,50 die je sowieso meer gaat betalen).

https://www.totaaltv.nl/nieuws/forse-prijsverhoging-prijst-kpn-digitenne-uit-de-markt/
Bruikleenontvanger
Wie op meerdere beeldschermen wil kijken, moet bij KPN de ===tweede en eventueel derde bruikleenontvanger voor vijf euro per maand per decoder huren===. In enkele gevallen is hierdoor het abonnement na de omzetting al tien euro per maand – voor de extra gehuurde bruikleendecoders – duurder geworden.

Prijsverhoging
KPN heeft deze week aangekondigd dat de abonnementsprijs van Digitenne vanaf juni van €15,50 naar €17,- per maand wordt verhoogd.