Zit er veel verschil in het Canadese engels en het Amerikaanse engels?

Als ik een Canadees hoor praten of een Amerikaan dan hoor ik eigenlijk geem verschil qua accent.

5 jaar geleden
2.3K
TurfGraver
5 jaar geleden
Luister zelf maar.
https://www.youtube.com/watch?v=8YTGeIq4pSI

Antwoorden (1)

Nee, er is niet veel verschil; Canadees wordt beschouwd als een variant van Amerikaans Engels. Amerikaans (inclusief Canadees) heeft bovendien diverse varianten, waarbij (zeker voor de geoefende luisteraar) wel verschillen te horen zijn.