Wat zijn mijn rechten bij een botsing met auto en fietser? Was telefonische afspraak, nu is er een letselschadebedrijf.

Ik een autobestuurder raakte een fietser, op dat moment geen papieren ingevuld, alleen naam en telefoonnummer doorgegeven. Via telefoon afgesproken om de kapotte onderdelen van de fiets zelf te vergoeden, dit omdat het een klein bedrag was en dat mij scheelt qua verzekeringspremie. Ging ze mee akkoord. Nu 5 weken later krijg ik telefoontjes van onbekende dat ik respectloos ben over hoe ik (wij) het hadden afgehandeld. De fietser heeft me geblokkeerd, en heeft een letselschade bedrijf op me afgestuurd. Ze wilt nu achteraf toch geld. Het bedrijf wilt mijn kenteken nu, logisch, want ze hebben verder geen poot om op te staan. Ik ben bang dat als ik deze geef, de fietser allerlei klachten gaat verzinnen en deze wilt verhalen op mij. Wat moet ik doen? Wat zijn mijn rechten in zo’n situatie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Geef de aanrihding alsnig doir aan he eigen verzekering, inclusief de gegevens van de tegenpartij. Dan nemen zij de zaken vam je iver. Mocht er schade worden uitgekeerd, dan kun je altijd nog beslissen of je die zelf wilg betalen of laat betalen door de verzekering. Heb je in elk geval geen sores van de contacten met partijen die de tegenpartij inschakelt.