Kan iemand via een chatsite je ip adres of woonadres achterhalen?

Als je anoniem chat op een chatsite met vreemden zonder regestratie en gevens of foto , kan iemand dan je ip adres of woonadres achterhalen? Een chatsite zoals chat met vreemden

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.7K
TurfGraver
5 jaar geleden
Als het goed is niet.
TurfGraver
5 jaar geleden
De chat site zelf wel, maar niet die gene waarmee je chat.
redhouse
5 jaar geleden
TurfGraver de chatsite kan dat ook niet.
Ziet alleen je IP adress.
TurfGraver
5 jaar geleden
"je ip adres Of woonadres"
Woonadres inderdaad niet, althans niet precies (ip dus wel).

Antwoorden (1)

Nee, dat kan niet. Een IP adres zegt wel iets over jouw internetverbinding. Iemand, ook een onbekende, kan wel achterhalen waar je ongeveer zit (bijvoorbeeld in de regio Amsterdam), maar dit is niet nauwkeurig en betrouwbaar. Het hangt bijvoorbeeld namelijk af waar de server van jouw provider zit. Jouw provider kan bijvoorbeeld wel het IP adres koppelen aan jouw echte adres, maar dat delen ze natuurlijk niet. Dat is bijvoorbeeld ook gebleken uit de recente rechtszaak tussen Ziggo en een distributeur van films, zij weigeren die gegevens vrijwillig te delen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ook als je niet weet of de site veilig is of niet ?
Dank voor je vorige antwoord !
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
En waar kan je zien dat je provider je ip adres koppelt aan je huidige adres ?