Hoe los ik jarenlange buren overlast op?

Ik heb jarenlang al last van mijn buren, zij leven s'avonds en s nachts.

Het lijkt op een soort hotel naast ons, vele familieleden overnachten naast ons.

Auto's rijden af en aan s nachts enz enz.
Woningbouw en politie is er in het verleden al bij geweest.

Maar nu begint het weer van voor af aan.
Wie weet een goede oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje, sterkte met je buren... vervelend zeg...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien eens goed praten en duidelijk maken dat er een tijdsregel bestaat in nl waar er hoeveel geluid er mag zijn dat is dan tot 22:00 uur savonds althans hier in Amsterdam dan. Als het niet lukt kan je vragen of andere buren er ook last van hebben en dan samen met hun eventueel een zaak ervan maken samen sta je namelijk sterker dan alleen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh, ook Roma toevallig ?? Klinkt ZO bekend....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als zij 's nachts leven slapen ze vast overdags. Zorg dat ze overdag last van jou hebben. Hier kunnen ze niks tegen want het is immers dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is het wel een hele strijd.. maar lijkt me dat je uit boosheid op een gegeven moment geen raad weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lullige is : dat werkt niet. Je hebt er alleen jezelf mee, en zij denken : goh, gezellig., de buren houden ook wel van een feestje !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De algemene (in veel gemeentes helaas ONgeschreven) regel is: na 22 uur rustig, na 23 uur stil. Een keer een feestje zal de meeste mensen niets kunnen schelen, maar als mensen denken dat ze elke nacht aan iedereen schijt kunnen hebben word je dat echt spuugzat :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wat is het nut van een dergelijke regel als hij absoluut. op geen enkele manier, nooit en nooit voor meer dan een half uurtje gehandhaafd kan worden, en er ook geen sancties op staan ?? Dan ben je afhankelijk van het goede gedrag en de goodwill en sociale aanpassing van mensen. En als die volledig maar dan ook volledig ontbreekt, wat dan ?????
Cryofiel
13 jaar geleden
Het probleem is: jij hebt last van je buren. Jij hebt dus een motivatie om te verhuizen. Jouw buren hebben geen enkele last van jou. Goed, ze hebben iemand naast zich die af en toe een beetje klaagt en zeurt. Maar daar hebben ze niet echt last van. Jouw buren hebben dus geen enkele reden om te verhuizen. Eén keer raden wie er als eerste zal verhuizen...

Antwoorden (11)

Blijkbaar heeft niemand vat op deze mensen. Als communicatie met hen direct niet helpt, dan helpt alleen verhuizing nog.
itsme
13 jaar geleden
eventueel kan je andere buren vragen of die ook last van hun hebben als er geen andere uitweg meer is. Zoals ik al zei in mijn reactie bij jou vraag. Samen sta je sterker dan alleen en anders nog een keer heel goed praten met je buren. Als ze dan echt niet willen luisteren kan je deze maatregel toepassen want met meerdere klachten van andere buren kan de woningbouw wat doen. Je moet je niet laten wegjagen tenzij je het wilt natuurlijk en dan geld van hun eisen om de verhuis realistisch te maken want het komt dan door hun. proberen kan geen kwaad hihihih.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat en hoe hebben woningbouw en politie er aan gedaan? Heb je het al met die partijen teruggekoppeld? Ik neem aan dat je er zelf ook al vaak achteraan bent geweest?

Bestaat er bij je in de buurt geen buurtbemiddeling? Die schijnen meer effect te hebben dan 'gezaghebbende instanties'.

Dat lijkt me dan nog wel een optie: buurtbemiddeling. Of is de fase van bemiddeling ook al voorbij? Dan is verhuizing denk ik inderdaad (zie vorige antwoord) de beste optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft even moeite gekost, maar ik heb met vergelijkbare zoniet ergere buren uiteindelijk de perfecte oplossing gevonden : verhuizen. En dat had ik eigenlijk al veel eerder moeten doen.

Het probleem was dat WIJ ene koopwoning hadden en dus nergens recht op ,en ZIJ (particuliere) huurders waren. Die zijn in Nederland van kop tot kont en erger beschermd. Vrijwel dagelijkse overlast, politiebezoeken, invallen, wekelijkse behandeling in de gemeenteraadsvergadering, eenleger hulpverleners en reclasseringsambtenaren hebben daar niets aan opgelost.

Wel zijn ze inmiddels uitgezet omdat ze de huur niet meer betaalden, de eigenaar (die ook nooit thuisgaf en zich agressief naar ons toe gedroeg) dus de hypotheek niet meer kon betalen, en de bank het huis in beslag heeft genomen, maar toch zijn we blij dat we eieren voor ons geld hebben gekozen, want dergelijke buren zijn ook al geen goede indicatie voor de status van de wijk. Die holt achteruit.

Als je een huurhuis hebt : nieuw huis laten aanwijzen.
Als je een koophuis hebt : als de sodemieter proberen te verkopen, liefst op een dag dat de buren net niet thuis zijn. Lastig timen maar de moeite waard. Het is in Nederland, ondanks wetten en voorschriften en regels die er zijn voor overlast, de enige manier om het ECHT op te lossen. Voor jezelf dan. De politie en de gemeente hebben onvoldoende middelen om dergelijke mensen écht en definitief aan te pakken. Maar ze doen je regelmatig verlangen naar een nieuw Veenhuizen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nou nog net niet toe bent aan verhuizen, en het niet erg vindt om met je hele hebben en houwen op TV te komen: een van de publieke zenders zoekt mensen die willen deelnemen aan een nieuw TV-programma over dit onderwerp.

Toegevoegd na 11 uur:
Bonje met de Buren, van RTL 4. Hieronder de link om je aan te melden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verhuizen...

Het klinkt een beetje cru, maar ga eens de feiten op een rijtje zetten.
Je hebt er al JARENLANG last van. Dus andere oplossingen werken niet.
Ook heb je er al JARENLANG last van, in die zin dat je dus niet lekker hebt kunnen wonen.

Wat is er bij wonen nu het allerbelangrijkste? Dat JIJ LEKKER je leven kunt leiden.
Nu wordt je leven geleid en jij lijdt.

Neem je verlies dat je al die tijd niet hebt willen verhuizen omdat je je niet wilt laten verjagen, niet wilt laten wegpesten, geen fouten wilt maken.

Maak een nieuw begin, ga op zoek naar een leuke buurt. Heb je kleine kinderen, wil je die, wil je daar wonen. Wil je groen om je heen in de vorm van een park of een bos. Wil je water om je heen als een meertje, sloot, enz.
Jij alleen hebt het geluk over je eigen leven. Alleen jij dient jou leven te leiden. Nu LAAT jij je leven leiden en externen hebben een te GROTE invloed.

Vraag je jezelf of hoe lang je nog in deze situatie wilt blijven? Want je kunt er met een half jaar uit zijn, die keuze ligt aan jouw.
Of blijf je nog 10 jaar daar wonen omdat je niet weg wilt, durft, wilt verjagen, of anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verhuizen, wij hebben jarenlang ook van die buren gehad en het is een verademing, zalig waar we nu wonen!

Toegevoegd na 1 minuut:
en de oude buren....die kijken met afgunst naar ons mooie plekje waar we terecht zijn gekomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verkopen aan een nog a-socialer stel met blaffende honden of iets ddergelijks.. stel?..de buurt is idd toch al verloren...

die mensen moeten toch ook ergens wonen?
mss vinden ze normale mensne wel doodsaai ?
snappen ze niets van al die commotie over overlast?

Toegevoegd na 1 minuut:
ai....moest nog redigeren , zie ik : (
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in Utrecht schijnt er in elk geval één wbv te zijn die nogal rap optreedt tegen dit soort overlastveroorzakers, die worden ontruimd en krijgen een andere woning elders. Geen idee waar dat elders is, ik zou graag eens gaan gluren, want iemand die het wel weet uit hoofde van haar functie zei me: 'Daar lossen ze dat soort dingen gewoon onderling op, knokken op straat, de sterkste is de baas'. (Daar worden dus ook geen woningen toegewezen aan 'gewone' mensen.)
Hier ook een probleem met een buurman, het relatieve voordeel is dat het hele 'blok' (11 woningen minus buurman zelf) hier last heeft van allerlei verschillende gedragingen.
Inmiddels zijn we nu zover dat de wbv alle andere buren bevraagt over welke last ze ondervinden / hebben ondervonden, dat ik een aantal formulieren heb om bij te houden wanneer ik geluidsoverlast heb, en tzt zal er dan een 'gesprek' plaatsvinden met de betreffende buurman, waarin 'afspraken' gemaakt zullen worden (lees: waarin ie te horen krijgt wat wel en niet kan).
Als het dan nog steeds niet goed gaat, wordt het een zaak voor de rechter omdat de wbv dan ontruiming zal vorderen.

Kortom: bel de politie _elke keer_ als er na 23 uur overlast is, blijf aan de bel trekken bij de wbv (schriftelijk, geadresseerd aan de sociaal beheerder - als ze die niet hebben hebben ze wel een wijkbeheerder of iets dergelijks).

In mijn geval: ik woon in een grote stad waar ook regelmatig 'Woonlast'-overleg is, met politie, wbv's en GGD, dus alle meldingen komen op een bepaald moment bij elkaar. Dat scheelt in elk geval tegen de tijd dat het een juridische zaak wordt (hoewel een wbv bij een ontruimingseis ook gewoon kan opvragen hoe vaak, wanneer en waarvoor de politie geweest is en wat hun bevindingen waren).

Sterkte, want het is hoe dan ook een zaak van lange adem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nodig de mensen uit om met een positieve blik rond de tafel te zitten. Uit je gevoelens vanuit: als ik last heb van herrie, dan voel ik mij... Sta open voor hun oplossingen daarvoor. Een hapje en een drankje kan de druk op het gesprek verlichten. Misschien neutrale mediater regelen.
13 jaar geleden
Ook ik heb met het zelfde probleem gekampt.

Woningstichting wou er geen gehoor aan geven, politie deed er ook niks aan, want wanneer er maar een auto de straat in kwam werdt de muziek of het lawaai spontaan een aantal minuten stil....

Verhuizen nee dat wou ik perse niet ik laat me niet weg jagen!!!
Ik heb meerdere malen een gesprek gevoerd met de buren maar het werdt er alleen maar erger op.

Om je een tip te geven;

Probeer evt geluidsoverlast op te nemen op een camera.
Of overlast als het op en aan rijden van auto`s `s-nachts.
En blijf keer op keer de plolitie bellen, gaat erom dat er iedere keer meldingen worden geregistreerd.

Schrijf na elke overlast een brief aan de woningstichting!

Stuur na bijvoorbeeld een aantal keer overlast een aangetekende brief aan de woningstichting waarin je aangeeft met spoed tot een oplossing te komen en dat je om de tafel wilt en als dit niet lukt dat je over gaat tot rechtsmaatregelen, vermeld daarin ook de registratie van de keer dat de politie is langs geweest.

Als dat niet lukt kun je naar een advocaat stappen met alle bewijslast, waarin je eist dat of er geen overlast meer is of dat je eist dat hun vertrekken.

Geloof me, met zulke stappen dreigen werkt in de meeste gevallen erg goed!

En probeer je niet weg te laten jagen!!!!!!

En als je een huurhuis hebt en wel wil verhuizen eis dan dat er zo spoedig mogelijk een andere woonruimte voor je komt omdat dit absoluut niet meer uit te houden is!
Ook dit is gerechtelijk af te dwingen!
Als je alles maar aan kan tonen op papier, en het beste natuurlijk doormiddel van beelden

En anders als tip; bel de jurofoon of ga lang bij 1 van de vestigingen bij je in de buurt en vraag daar eens wat je rechten zijn!!!!!!!!!

Bij mij zijn de buren verhuist, ze hebben maar eieren voor hun geld gekozen aangezien de bewijzen door middel van camera beelden er niet om logen.

In iedergeval heel veel suc6 en hou vol!