Zijn er nog meerdere vreemdelingen Legioens, dan France en Spanje.?

Ik weet dat Spanje er een heefd en in de 2e wereldoorlog had zelfs NL n legion.
Opgezet door Prins Bernard.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Edraket
5 jaar geleden
Hoezo heeft je vriendin je gedumpt?
Grapje.

Antwoorden (1)

Ja, er zijn meer vreemdelingenlegioenen. Zoals de International Freedom Battalion: een gewapende groep linkse buitenlandse vrijwilligers die strijdt voor de Rojava-revolutie in Syrië.

Geweest:
62nd (Royal American) Regiment of Foot. Samengesteld uit 'buitenlandse protestanten'.
Islamitisch Legioen
King's African Rifles
Mahal - niet-Israëlische vrijwilligers die tijdens de Arabisch-Israëlische oorlog van 1948 voor Israël hebben gevochten.
Rhodesian Light Infantry (aanvankelijk geheel Rhodesisch, deze eenheid werd het ‘Vreemdelingenlegioen’ van het Rhodesische leger)
Het Amerikaanse leger heeft een lange traditie van buitenlandse vrijwilligers die de wapens opnamen voor de Verenigde Staten. In het buitenland geboren officieren, zoals de markies de Lafayette, Tadeusz Kościuszko en Friedrich Wilhelm von Steuben leverden essentiële bijdragen aan de onafhankelijkheid. Tijdens de negentiende eeuw maakte het Amerikaanse leger uitgebreid gebruik van met name Ierse en Duitse soldaten.
SimonV