Waarom is een wit paard een schimmel?

Een schimmel is meestal groenachtig van kleur dus waarom wordt een wit paard een schimmel genoemd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Werkelijk witte paarden, zijn zeer zeldzaam. Ze hebben een speciaal gen dat voor deze witheid codeert. Het verschil tussen een schimmel en een werkelijk wit paard is de kleur van de huid. Schimmels hebben een zwarte huid, witte paarden hebben een roze huid. Witte paarden worden ook wit geboren. Witte paarden zijn heterozygoot met hun witte gen. Als een paardenfoetus twee witte genen heeft, is het niet levensvatbaar. Het zal al sterven in de baarmoeder.

Er bestaan voor zover bekend geen gevallen van echte albino paarden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel

Andere antwoorden (2)

Een wit paard is meestal geen schimmel.
Echte witte paarden zijn zeldzaam.
Een schimmel wordt overigens nooit wit, grijs of groenachtig geboren. Die uiteindelijke kleur ontstaat pas later.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dus, als mensen een echt wit paard voor een schimmel uitmaken, zijn dat meestal mensen die dat zeggen uit onwetendheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schimmel is niet wit, een schimmel heeft grijze vlekken ofhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Schimmel_(paard) plekken in zijn vacht.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schimmel_(paard)

Sorry, hij pakt de spatie vaak niet.