Venlo heeft een protestmars van de nederlandse volksunie verboden,maar wat als deze partij toch...(zie uitleg)

Venlo verbied deze mars omdat ze op die dag te weinig politie achter de hand hebben.Er zijn blijkbaar al andere festivals waar veel blauw bij moet zijn,maar wat als de nvu toch met zijn alle in een rij door venlo gaan lopen?Ik neem aan dat het niet verboden is om met een man of 300 een wandeling te maken,of wel?Dit is natuurlijk anders als ze racistische leuzen scanderen.

Toegevoegd na 5 dagen:
De NVU is naar de rechter gestapt en ze hebben gewonnen...ze mogen 12-6 toch een protestmars houden in Venlo.Ze zijn het er blijkbaar niet mee eens dat er miljarden naar Griekenland gaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Met 300 man een wandeling maken zou in theorie kunnen, maar het mag dan niet het karakter hebben van een protestmars. Dus geen spandoeken, flyers, lopen over de rijbaan, roepen van uitingen. Gebeurt dit wel, dan kan er tegen opgetreden worden. Dat optreden gaat dan ook zeker gebeuren. De openbare orde is dan namelijk in het gedrang.

Tsja, als je er foto s van ziet,zijn het vaak kaalgeschoren jongelieden in lederen vesten die vlaggezwaaiend door de straten gaan, en een leus meer of minder niet schuwen. Dit kan natuurlijk reactie oproepen in de omgeving en dan van kwaad tot erger komen. Ik weet niet of ze nu heel vredelievend rondwandelen. Ik denk het eigenlijk niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100