Wat heeft Johan Derksen nu precies gezegd over homo-s?

Er is erg veel ophef over wat hij gezegd heeft over homo’s en dat schijnt discriminerend te zijn. Nu kijk ik dat soort programma’s nooit en naar die Derksen ook niet. Sowieso kijk ik weinig tv.
Nu vraag ik mij af wat hij nou letterlijk gezegd heeft waardoor er zoveel ophef is ontstaan. Kan iemand mij vertellen WAT hij nu letterlijk heeft gezegd? Eventueel een link naar de betreffende beelden/fragmenten mag ook graag.
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (2)

ja het is de hoogste tijd dat die mensen uit de kast komen en er niet llanger ''moeilijk overdoen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Meer niet?? Wat een ophef dan.
criseyde
5 jaar geleden
En dat het niet moeilijk zou zijn als ze meer karakter hadden.
gonna
5 jaar geleden
Het zal best moeilijk zijn om uit de kast te komen.Echter er zijn mee dingen die moeilijk zijn voor mensen en het woord kwetsen kan ik bijna niet meer horen. Iedereen word geregeld gekwetst met dit of dat vaak uit onbenul en soms express. Mijn hemel laten ze er in vredesnaam mee ophouden constant over alles gekwetst te zijn. Donkere mensen doen er ook nog eens een schepje bovenop door het woord racisme te gebruiken als ze even gekwetst zijn. Het lijkt wel of mensen nergens meer tegen kunnen. Maak jezelf weerbaar en het probleem is de wereld uit. Maar ja sommige mensen hebben daar geen zin in en vinden het makkelijker anderen de schuld te geven dat ze weer voor de zoveelste keer gekwetst zijn. Pffffffff rare wereld is het aan het worden
Johan Derksen:
"Ik laat me toch niet gek maken door twee hysterische, jonge homootjes. Meer is het niet. Twee jochies die een briefje naar de KNVB sturen en helemaal van de leg zijn. Ze moeten eens flinke jongens worden."

#SorryJohan
Daar was de zaak niet mee afgedaan. "We moeten ophouden met doen alsof het zo verschrikkelijk moeilijk is om uit de kast te komen", ging Derksen verder. "Als je een beetje karakter hebt, kom je daar gewoon voor uit." Wat volgde was een hoop kritiek. Veel lhbt'ers delen nu op Twitter hun ervaringen rond hun seksualiteit en coming-out met de hashtag #SorryJohan.

En Derksen zelf? Die krijgt het niet zo mee. Derksen tegen het AD: ,"Ik zit niet op Twitter.’" Verder is hij weinig onder de indruk. "Mensen zijn uiteraard vrij om te reageren, maar de overgevoeligheid van allerlei stromingen in dit land wordt hysterisch.’"
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Plus, maarik ben het ook eens met:
''de overgevoeligheid van allerlei stromingen in dit land wordt hysterisch.''
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik ook Reddie. Ik ben zelf een “homo” en begrijp de ophef ook maar moeilijk. Natuurlijk zullen er vast mensen door gekwetst zijn maar tegenwoordig is men veel te snel gekwetst! Laat die Derksen toch lekker zo zijn. Ik maak me er niet zo druk om als de rest.