Is dit magie? Hoe hebben ze dit gedaan? is de persoon wel echt? ik begrijp er niets van. Mogelijk kan iemand me uit de droom helpen?

kijk dit filmpje http://www.youtube.com/watch_popup?v=6NPF0A_vGC4
want daar gaat het dus over.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Het bestaat wel maar niet op zweefmanier

Het beste antwoord

Ik weet natuurlijk niet precies hoe het werkt, en dat gaan ze mij ook echt niet verklappen, maar een stevig frame dat begint bij de voet en loopt tot minimaal halverwege de rug, volstaat. Niet comfortabel, maar niet onmogelijk.
Magie is het in ELK GEVAL niet. De man lijkt me wel echt of anders bijzonder goed nagemaakt. Wel heel gaaf gedaan trouwens.

Toegevoegd na 9 minuten:
Deze truc werkt volgens het zelfde principe : een onzichtbaar frame dat is weggewerkt onder de kleding.
http://www.youtube.com/watch?v=k-qq2KcUo40

Toegevoegd na 10 minuten:
(In dit geval is de arm nep, die hangt gewoon naar beneden, en de arm die je ziet is de horizontale arm van de constructie waarop hij min of meer zit / hangt. )

Toegevoegd na 11 minuten:
En hier (bron) staat inderdaad hoe de truc werkt. Goed gezien dus. Zoals gewoonlijk is de meest voor de hand liggende verklaring de enige juiste.

Toegevoegd na 13 minuten:
Het is trouwens ook niet uitgesloten (en vaker vertoond) dat de man in kwestie zelf helemaal geen benen HEEFT, waardoor het hele onderstel waarop het beenloze lichaam rust nep is, en op die manier boven alle twijfel verheven de juiste sterkte heeft. Met een simpel rugleuninkje aan het frame en een goede kleermaker is de illusie compleet.

Toegevoegd na 20 minuten:
En nog maar een nagekomen bericht :
De man heeft dus wel al zijn ledematen, maar heeft het trucje vaker uitgehaald.
Hij staat bekend onder de artiestennaam Ramana, is illusionist, en staat hier op de foto met collega-illusionist Uri Geller.
http://www.grenswetenschap.nl/images/artikelfoto/uri-ramana-1.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
apart filpje idd Marleen, okay geen magie dus
wat voor toverij zou het zijn?? iedereen kijkt/lijkt verbaasd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is geen toverij : hij zit gewoon op een sterk dun frame dat helemaal onder zijn kleren doorloopt. Daardoor krijg je de illusie dat hij nergens op zit, alleen het meubelstuk in kwestie zie je niet. En nogmaals, comfortabel zal het beslist niet zijn. Natuurlijk kijken mensen verbaasd ; dat doen ze bij elke googeltruc, toch ? Moet je zien waar ze bij Uri Geller allemaal intrappen ;-)
Zo moeilijk is het niet om mensen voor het lapje te houden, hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let er ook maar eens op dat hij constant in dezelfde houding blijft zitten, terwijl er zo te zien best een tijd gefilmd is. Mensen wisselen uitzichzelf vrij regelmatig van positie, dus zal hij dat niet kunnen omdat hij daaraan vast zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie inmiddels ook mijn tweede bron ; die gaat wat dieper in op de illusies van 'Ramana' .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben uit de droom geholpen Marleen.
vooral jouw larryfire bron gaf de doorslag, +10 dus, bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan de vraag over 22 min sluiten....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij deze dan bij voorbaat dank. Het is in elk geval een vraag die me weer even echt bezig gehouden heeft ; ik MOEST en ik zou een bron vinden.....;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
top Marleen, dankje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echt helemaal verdiend die 10 points!!
goed speurwerk verricht Marleen. dankjewel.

Andere antwoorden (3)

Dit is truuk, net zo als bijvoorbeeld in de film Matrix. Bij een van die films kun je bij de extra's kijken hoe ze het doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vermoeden is,dat er een soort in zijn broekspijp zit. Gezien de vorm van het geheel,kan dat mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank voor je reactie koolmeesje. hoe maken ze die stoel onzichtbaar dan? ik snap er niks van...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg ook IN zijn broekspijp,dan zie je hem uiteraard niet.
Dat denk ik ook idd, dat de broek een soort stoel is waar hij in schuift. Omdat dat ook helemaal niet beweegt.