Is het waar dat lange mensen (reuzen) niet heel oud gaan worden zoals kleine mensen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Rieneke1
5 jaar geleden
Levensverwachting
Kleine mensen leven langer, blijkt uit meerdere studies. Dat zou komen doordat lange mensen meer cellen hebben, die kunnen muteren tot kanker. Ook moet een groot lichaam meer energie verbranden, waardoor het sneller slijt. In Sardinië, waar de meeste honderd-plussers van Europa wonen, worden de kleinste mensen twee jaar ouder dan de grootste.

Antwoorden (2)

Er zijn onderzoeken die dit aantonen. Maar… er zijn ook onderzoeken die juist het tegenovergestelde bewijzen.
Wat dood door hartstilstand betreft: langere mensen hebben een veel lager risico hierop.
Overgewicht: kortere mensen hebben de neiging om meer overgewicht te hebben.
SimonV
5 jaar geleden
Extreem lang worden kan het gevolg zijn van een ziekte.
O.a. hypofysetumor.
Daar word je idd niet oud mee.