Als het in amerika 5 pm central time is, hoe laat is het dan in Nederland?

Ik wil een voorverkoop halen maar die is in Amerika en nu moet ik de juiste tijd weten. Kan iemand me helpen ?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
gvrox
5 jaar geleden
In de vraag staat al dat het om central time gaat, dus dan hoef je niet naar de staat te vragen. (duim omlaag is niet van mij)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Klik op de plaats waar jij contact mee wilt hebben dan krijg je de juiste tijd naast die van jouw te zien met de juiste tijdzones zo hoeft je niets te missen wereld wijd.
En nu lekker shoppen.
DaanVreugdenhil
5 jaar geleden
In welke staat is die voorverkoop? De tijdsverschillen verschillen namelijk per staat. Ik heb 2 websites voor je gevonden, waarop je de juiste tijd zou moeten kunnen achterhalen. De eerste website is: https://www.landenkompas.nl/verenigde-staten/tijdsverschil/per-staat De tweede website is: https://www.kalender-365.nl/wereldklok/Verenigde+Staten.html

Antwoorden (2)

Central time: het is dan zeven uur later in Nederland, dus 24.00 uur.
Zie hier:
https://www.rapidtables.com/calc/time/cst-time.html
Omdat de wintertijd in de VS een week later ingaat dan bij ons, zal in de tussenperiode het verschil tijdelijk zes uur zijn.
Toegevoegd op 23 oktober 2018 08:33: tekst
SimonV
5 jaar geleden
gvrox
5 jaar geleden
Klopt, maar let wel even op dat komende zondag de wintertijd ingaat in Europa, en een week later pas in de VS. In die tijd is het verschil 6 uur.
SimonV
5 jaar geleden
Bedankt! Ik meende al dat er addertje onder het gras zat. Antwoord aangevuld.
Dat hangt ervan af waar in Amerika.
Hawaii: 12 uur eerder = 5 uur AM
Alaska: 10 uur eerder = 7 uur AM
Centraal: 7 uur eerder = 10 uur AM
Oost vasteland: 6 uur eerder = 11 uur AM
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Nee, in Nederland is het 7 uur later dan in central time. Niet eerder.
LeonardN
5 jaar geleden
Het is al gesteld waar in Amerika, doordat de vrager Central Time geeft. Het staat ook in je link/bron:
Wat is het tijdsverschil tussen Nederland en de Verenigde Staten van Amerika?
– Eastern time: 6 uur vroeger.
– Central time: 7 uur vroeger.