Kunnen we weer een giro 555 actie verwachten met de olie-ramp?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het WK geeft al voldoende samenhorigheidsgevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geld van de Haïtiramp is ook allemaal verkeerd terecht gekomen. Er is zo veel geld binnengekomen dat elke Haïtiaan in theorie miljonair is geworden, maar toch leben ze nog in bittere armoede.

Antwoorden (7)

Als ze nu al die munten die ze daarmee ophalen in dat gat dumpen misschien helpt dat dan wel.
Maar even als antwoord op je vraag, ik weet het echt niet, waarschijnlijk wordt het via de regeringen geregeld.
Er zijn geen mensen in nood of dood waar meestal geld voor wordt opgehaald. Hier zijn meer het milieu en de dieren dus het slachtoffer. Mensen die daar weer het slachtoffer van worden ( vissers, strandwachten, vakantie gerelateerde beroepen etc... ) zullen waarschijnlijk wel op een andere manier worden gecompenseerd. Door ze aan het werk te zetten om de boel schoon te maken. Wellicht levert het dus alleen maar werk op.

Toegevoegd na 48 seconden:
Met die munten bedoel ik dat het helpt om het gat wel te dichten :-) het staat er een beetje raar lees ik nu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet. De olieramp wordt gewoon afgewenteld op degene die de schade heeft veroozaakt. Daar hoeven we echt geen inzamelingsactie voor te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel een ramp en het brengt het mileu veel schade toe.
De verantwoordelijke is BP en deze zegt de schade te betalen.
Als deze dat niet gaat of kan doen dan zal de Amerikaanse regering bijspringen. De kans dat Nederland dan een bijdrage zou moeten doen is gering en nog kleiner is de kans dat de bevolking van Nederland daaran meehelpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verwacht van niet, omdat het vooral een ramp is voor het milieu, en er niet echt veel mensen zwaar door getroffen zijn. Dat is meestal toch de reden waarom mensen geld gaan geven.
Bovendien is er duidelijk een schuldige partij, en is het bij 555 volgens mij altijd door natuurrampen, waar niemand schuld aan heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,dat lijkt me niet. Hier is niet de natuur schuldig,maar de mens (BP) Dus de slachtoffers zullen daar hun schade moeten verhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja laten we dat vooral doen: Stort geld op 555 om BP niet failliet te laten gaan.

Even serieus: Dit is geen grote natuurramp waarbij geen schuldige aan te wijzen is. BP is hier de schuldige, dus zal BP de partij zijn die ervoor moet zorgen dat de gevolgen zoveel mogelijk beperkt blijven.
Dit zal ze een hele hoop geld kosten. Helaas voor hen kunnen ze het niet terugkrijgen door de brandstofprijs te verhogen, want dan tankt er helemaal niemand meer bij hen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het Niet, want het is nu vooral het milieu en niet zo seer mensen