Kun je als gezond mens ook op een scootmobiel rijden?

Ik heb een scootmobiel en vind het heerlijk om er mee te rijden. Hij gaat bijna 30 kmh, is geruisloos en kost (bijna) niets aan stroom. Ik kan er boodschappen met doen, de kinderen uit school halen etc. Ik krijg echter het idee dat mensen naar mij kijken alsof ik er niet op zou mogen zitten. Over 10 jaar rijden we toch allemaal elektrisch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Volgens mij geef je zelf al het antwoord. Ja, dat kan.

Alleen de meeste mensen associëren het met een handicap. Omdat ze daar in de basis voor ontworpen zijn.
Kijk naar de brommobiel, daar raced tegenwoordig elke gemiddelde 16+ jongen in :). Lekker droog, radiootje.

Toegevoegd na 52 seconden:
Over een x aantal jaar is rijden op z'n scootmobiel ook hip! ;) Dikke lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is wat jij het fijnst vind en ikzelf vind het heel normaal. Zoals je zelf al zegt is alles over 10 of 15 jaar elektrisch en rijdt iedereen op zo'n scootmobiel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door dit soort dingen krijgen mensen te weinig lichaamsbeweging en ik denk echt dat het de gezondheid niet ten goede komt. Men zou echt meer mogen fietsen en lopen omdat dit gewoon veel gezonder is. Ik kan me voorstellen dat het allemaal gemakkelijker is maar gezond is het in mijn ogen niet. Voor gehandicapten mensen die niet anders kunnen snap ik dat maar ik snap zelf niet echt waarom je op zo'n ding rijd als je jong en gezond bent waardoor je veel beter kunt lopen of fietsen.

Het is niet voor niks dat de obesitas aan het groeien is. En ik ben ervan overtuigd dat het komt doordat we steeds minder lichaamsbeweging hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord is kort en krachtig. En dat is ja je kunt er als gezond mens wel op rijden maar of het goed is (dat denk ik van niet) zie mijn vorig stukje.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik loop, fiets en rijd auto. De scoot gebruik ik ipv de auto.
Natuurlijk, zijn ook hoop mensen die er in zitten en doen alsof ze wat hebben en dan voor de winkel parkeren en dan gewoon eruit stappen en normaal kunnen lopen, haha...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, maar als je altijd op dat ding zit en nooit beweegt niet.